חשד לרצח לאומני: בבית החולים אסף הרופא נקבע היום (שני) מותו של יגאל יהושע, תושב לוד בן ה-56 שהותקף על ידי קבוצת פורעים ערביים שיידו לעברו אבן שפגעה בראשו וגרמה לפציעתו הקשה.

מהומות אלימות בלוד (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

"היום קבעה הוועדה לקביעת מוות מוחי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא את מותו של יגאל יהושע ז"ל", מסרו מבית החולים. "יגאל, בן 56, הגיע אלינו עם תחילת הפרעות בלוד, ביום שני שעבר, במצב אנוש לאחר שנפגע מלבנה בראשו". צוות המחלקה לטיפול נמרץ עשה את כל שלאל ידו על מנת להציל את חייו, אך כאמור לצערינו בשעות הבוקר נאלצנו לקבוע את מותו". 

מחקירת המשטרה עולה כי כשהיה בדרכו לביתו הותקף יהושע על ידי הפורעים, שאחד מהם יידה אבן לראשו ופצע אותו באורח קשה. בעקבות האירוע מנהלים בשב"כ ובמשטרה חקירה בחשד לרצח על רקע לאומני במטרה להתחקות אחר חשודים.

אירה, אלמנתו, סיפרה לוואלה! על הטרגדיה שפקדה את משפחתם: "אנחנו גרים פה הרבה זמן, אף פעם לא היו פה שום בעיות בין ערבים ליהודים. היו ליגאל המון חברים ערבים והוא עבד במלא בתים של ערבים ויהודים, אף פעם הוא לא עשה הבדל. לא חשבנו שיש איזושהי בעיה".

היא הוסיפה כי "הוא היה רוצה שנתרום את האיברים שלו. כולנו זוכרים שהוא אמר שאחרי המוות שלו הוא לא יצטרך כלום וביקש לעשות איתם 'מה שאתם רוצים'".

כאמור, בשבוע שעבר פרצו מהומות רבות בין יהודים לערבים בלוד אשר גבו את חייו של מוסא חסונה, תושב העיר בן 25 ואב לשלושה, שנורה למוות בליל שלישי. יממה לאחר שנורה, התקיימה הלווייתו בעיר, וזמן קצר לאחר מכן יצאו צעירים ערביים, החלו להפר את הסדר ולחפש קורבן בשכונת גני אביב, מה שהוביל לאירוע הקשה.

מאז תחילת המהומות בערים המעורבות ברחבי הארץ, בדגש על ואדי ערה, עכו, יפו, ירושלים ולוד, ביצעה המשטרה בסיוע של לוחמי מג"ב ושב"כ את מעצרם של כ-1,000 חשודים, כך עולה מנתונים שמפרסמת הבוקר המשטרה. ממידע שהגיע למעריב עולה כי מבין העצורים 850 הינם ערבים מוסלמים.