מסע הלווייתם של מאיר גלויברמן בן ה-13 ומרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23 שנהרגו בקריסת הטריבונה בגבעת זאב יצא הלילה (בין שני לשלישי) ממרכז חסידות קרלין בגבעת זאב, לעבר בית ההלוויות שמגר בירושלים. זאת לאחר שבצאת חג השבועות הותר לפרסום שמותיהם. 

מאיר גלויברמן. נספה באסון בגבעת זאב (צילום: באדיבות המשפחה)
מאיר גלויברמן. נספה באסון בגבעת זאב (צילום: באדיבות המשפחה)

באירוע נפצעו 167 בני אדם לאחר שטריבונה בבית הכנסת, שנמצא בתוך אתר בנייה, קרסה. גלויברמן, כך דווח באתר וואלה, חגג את בר המצווה שלו רק בפסח האחרון. רובינשטיין הוא תושב ביתר עילית ואב לתינוקת.

בתוך כך, בחסידות קרלין לה שייך בית הכנסת, התייחסו לאסון הקשה. "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו. בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים".

"חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו). 

קריסת הטריבונה בבית כנסת בגבעת זאב (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
קריסת הטריבונה בבית כנסת בגבעת זאב (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה. על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה", הסבירו בחסידות. 

"אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם" ,נמסר עוד.