ניבין עויס, בתה של ראנדה עויס, שקיבלה את הכליה של יגאל יהושע ז''ל, שנרצח במהומות בלוד, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM וסיפרה כיצד גילתה משפחתה את זהות התורם: "לא ידענו עד שראינו כתבה באינטרנט שהכליה בעצם הגיעה מזה שנרצח בלוד. אמרו שהאיברים שלו הצילו חמישה אנשים, שאחת מהם בת 58, הבנו שזו אמא".

היא הוסיפה כי רק לאחר מכן וידו באופן רשמי שאכן מדובר בו ואמרה כי "הגיעו אלינו ואמרו לנו. בכינו, היינו בשוק, זה כואב לנו על המשפחה שאיבדו את היקר להם ובעצם הוא מציל את אמא שלי, זה הזוי שזה קרה על ידי ערבים ואנחנו ערבים, זה ממש, אין, אי אפשר לתאר את זה".

יגאל יהושע ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
יגאל יהושע ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

לדבריה, משפחתה תשמח לפגוש את משפחתו של יגאל: "נגיד להם קודם כל שאנחנו משתתפים בצער שלהם, שאנחנו לא בעד רצח לא של ילדים לא של מבוגרים, שום רצח, להשתתף בצערם, להגיד תודה על מה שהם עשו בשבילנו, שהם הקלו עלינו בחיים, על אמא שלי שזה היה לה כבר ממש קשה".

ניבין טענה כי בביתם, בבית צפאפא, לא מרגישים את המהומות. עוד אמרה כי "מרגישים את זה באווירה, אנשים מסתכלים מוזר, עברנו ליד יהודים במקרה והם זרקו מילה לא במקום. יש פחד, אנחנו יוצאים פחות. זה מאוד כואב שזה קורה, אני לא רוצה להכליל את כל העם שלי. תמיד יש, גם אצל היהודים וגם אצל הערבים בכל מקום תמצא את הקיצוניים".

למרות זאת, היא מסרבת להפסיק להאמין באפשרות לדו-קיום בישראל: "אני חושבת שכן, יש סיכוי לשלום אמיתי. אני רוצה להגיד תודה למשפחה של יגאל יהושע, לאחל שיהיה שלום לעם שלי ולעם היהודי, לעזה ולראש הממשלה שאפשר לחיות ביחד וזה קורה ואני פה עכשיו בבית החולים ורואה איך עובדים יחד יהודים וערבים וזה אפשרי".