סגן הרמטכ"ל לשעבר, חה"כ יאיר גולן (מרצ) שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, ביניהם האמרה כי "יש לנו ראש ממשלה פירומן". הוא הסביר כי "האיש יותר מתוחכם ממה שאתם מתארים אותו. קודם כל נותנים לבן גביר להיכנס לשייח ג'ראח למרות שזה גורם מתסיס אחרי זה מאשרים את מצעד להב"ה. זו השיטה של נתניהו הוא נותן לאש לתפוס ואחרי שהוא מוודא שהאש תפסה הוא בא עם דלי מים ושופך בשולי המדורה".

"נתניהו היה ראש הממשלה באירועי מנהרת הכותל ב-96, חווה את שרון עולה להר הבית ב-2000, הוא יודע כמה ירושלים נפיצה ודליקה. לא צריך להגיד 'כן תדליקו את ירושלים', הוא צריך לעבור ליד אוחנה במסדרון ולהגיד לו 'אוחנה, אם לא תעשה משהו אנחנו הולכים הביתה'. זה כל מה שצריך. לולא המצוקה הפוליטית של נתניהו לא היינו מגיעים למבצע הזה, אני קובע את זה", אמר. 

כשנשאל על המשך מבצע "שומר החומות" שנמצא ביומו ה-11, השיב: "אני חושב שהגענו לנקודת האופטימום, צריך לסגור את המבצע ולהגיע להפסקת אש שלא תהיה שונה באופן מהותי ממה שהושג אחרי עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן, אני זוכר את הסיכומים של כל אחד מהמבצעים, התפארנו בהישגים פנטסטיים".

לדבריו, ברגע שחמאס מתחיל לירות אין ברירה אלא להילחם בו, "אבל בואו נלמד ונתחיל לעשות לא רק לחימה נגד חמאס אלא לפתח אסטרטגיה כוללת. ישראל חוזרת ואומרת 'אנחנו לא רוצים לכבוש את עזה' מי שרוצה לשבור את כוחו של חמאס צריך להיכנס קרקעית לעזה".

"כשאין מלחמה מול עזה צריך לייצר משוואה שפרטיה ידועים במסגרתה חמאס יקבל שחרור אסירים ופיתוח תשתיות כלכלי ואנחנו מקבלים החזר שבויים ושקט ביטחוני. אני לא יכול להישבע שהמשוואה תעבוד", הסביר גולן. הוא הוסיף כי "לא ניסינו את זה אפילו. אפשר להביא השקעות כולל של המדינות התורמות לעזה ובלבד שנתחייב שלא נפציץ אותם".

בתגובה לכך שחמאס אינם מוכנים למשוואה כזו, השיב: "אפילו לא ניסינו, מעבר ארז יכול להעביר בכל יום 15 אלף אנשים ברמת בידוק עליונה. החקלאים, המושבניקים של עוטף עזה רוצים את הפועלים העזתים. למה לא מנסים את זה? אני לא אומר שזה יעבוד בוודאות, אבל יש שלוש אפשרויות אסטרטגיות שעומדות בפני מדינת ישראל".

"האחת היא לנסות להגיע להסדרה יציבה מול חמאס, לא ניסינו לעשות את זה על בסיס המשוואה שדיברתי עליה עובדה שהשבויים לא חזרו, הדבר השני זה להביס את הזרוע הצבאית של חמאס שדורש מבצע קרקעי רחב היקף שיימשך שבועת ארוכים או חודשים או המשך במצב הקיים - הפקרת תושבי הדרום לחמאס. אני חושב שמדינה רצינית לא יכולה לבחור בעדיפות השלישית כיוון שהיא הפקרת תושביה, אנחנו מפקירים את תושבי הדרום", המשיך גולן. 

כשנשאל על המחיר שנשלם עבור כניסה קרקעית אמר: "מה תפקידו של צבא אם לא להילחם עבור השקט של אזרחיו? אלוהים אדירים גם פה התבלבלנו". לדבריו, מעולם לא נכנסו על מנת להביס את הזרוע הצבאית של חמאס, "בצוק איתן הגענו לפתחי המנהרות, כמעט לא היה חיכוך פנים אל פנים מול חמאס. מי שלא רוצה תמרון צבאי משמעותי שילך להסדרה יציבה מול חמאס".