יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, תיווך בשבועות האחרונים בין חברת הכנסת איילת שקד מ"ימינה" לראש הממשלה בנימין נתניהו - כך דווח היום (חמישי) באתר "וואלה!".

מקורות במערכת הפוליטית מסרו כי נוה היה בקשר עם יעקב אטרקצ'י, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר אמון על ניהול המשא ומתן הפוליטי מטעמו, והעביר לשקד הצעות שונות במטרה לשכנע את חברת הכנסת לפצל את ימינה ולפרק את השותפות עם הגוש המתנגד לרה"מ. לטענת המקורות, נוה "דחף, יזם ולחץ על שקד לפרוש מגוש השינוי".

מטעמה של שקד נמסר כי "הפרסום אינו נכון, מדובר בשקר מוחלט. ח"כ שקד לא קיבלה אף הצעה מאפי נוה. למרות זאת, כל הצעה שהועברה לשקד מגורמים אחרים לפיצול ימינה נדחתה מיד על הסף. שקד לאורך כל הדרך הייתה מתואמת עם נפתלי בנט והמהלכים נוהלו בשותפות מלאה". מטעמו של נוה לא נמסרה תגובה.

לטענת המקורות, נוה החל לתווך בין שקד ללשכת רה"מ בתחילת החודש, לקראת פקיעתו של המנדט להרכבת הממשלה שניתן לנתניהו. יממה לפני שהמנדט עבר ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פורסמו ב"חדשות 12" הקלטות של שקד שבהן נחשפו עמדותיה כלפי הניסיונות להקמת ממשלת שינוי וכלפי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, אותם כינתה בהקלטות "רודנים" ו"דיקטטורים" שלא יהיו מוכנים לעזוב את המעון בבלפור. 

לפני כחודשיים הודיעה הפרקליטות על סגירת התיקים בפרשת "מין תמורת מינוי" ללא כתבי אישום, בין היתר בגלל שהראיות המרכזיות - תוכן הטלפונים הניידים של נוה - היו לא קבילות ולא חוקיות. 

הפרשה התפוצצה בדצמבר 2019 לאחר שפורסמו התכתבויות פרטיות של נוה, שהיה בזמנו יו"ר לשכת עורכי הדין ודמות בעלת השפעה ציבורית רחבה. אותה פרשה נחשפה על ידי הדס שטייף בגלי צה"ל, שהוציאה את ההתכתבויות הללו, כאמור, באמצעות פריצה לא חוקית.