שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, נחת היום (חמישי) בישראל ובמהלך ביקורו נפגש עם שר החוץ, גבי אשכנזי. בהמשך קיבל סקירה ביטחונית ותמונת מצב מפי מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורודין

בפגישתם, הודה אשכנזי על הגעתו של מאס לישראל ובתוך כך לממשלת גרמניה על תמיכתה בישראל לצד גינוי פעולות הטרור של חמאס. "בשעה זו שאנחנו נמצאים כאן, בדרום המדינה נשמעות אזעקות והחמאס יורה מטח רקטות לעבר תושבי דרום ישראל", הוסיף אשכנזי. לדבריו, הסבב הנוכחי אינו כמו סבבים קודמים, "התקפת הטילים של החמאס על ישראל פרצה בעקבות ניסיון ברוטאלי של החמאס לחזק את מעמדו הפוליטי ולהשתלט על סדר היום הפלסטיני ועל הנהגת הרשות הפלסטינית".

"החמאס בחר לעשות זאת בהתקפות טרור וירי טילים ורקטות לעבר אזרחי ישראל בירושלים, תל אביב ובדרום הארץ. הוא עושה זאת מתוך שטחים מאוכלסים, מחצרות הבתים ובתי הספר, בחסות האוכלוסייה שלו, תוך שהוא משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי", המשיך אשכנזי.

בהמשך דבריו התייחס לגיבוי הבינלאומי שמקבלת ישראל במערכה זו: "אף מדינה בעולם לא הייתה מסכימה לגילויי טרור ותוקפנות כאלו והייתה פועלת באופן דומה להגן על אזרחיה. ישראל פועלת תוך שימוש בכוח מידתי כשהיא נמנעת מלפגוע בבלתי מעורבים".

ביקור שר החוץ הגרמני בארץ (צילום: מירי שמעונוביץ)
ביקור שר החוץ הגרמני בארץ (צילום: מירי שמעונוביץ)

"אנו עושים הפרדה בין החמאס לתושבים שנלקחו כבני ערובה על ידי החמאס ודואגים להכנסת ציוד הומניטרי, תרופות ומזון לתושבי הרצועה. מתחילת סבב הלחימה, ובעקבות התקפת החמאס, עמדה רוב הקהילה הבינלאומית מאחורי ישראל ותמכה בה מתוך הבנה כי ניסיונות אלו של החמאס פוגעים ביציבות האזורית ומחסלים כל פתרון עתידי אפשרי לסכסוך", אמר. 

שר החוץ הגרמני אמר כי "גרמניה עומדת לצידה של ישראל ועל זכותה להגן על עצמה. הגעתי לישראל להפגין סולידריות ולתמוך בישראל בעקבות ירי הטילים מעזה. לישראל הזכות להגן על עצמה".

הוא הוסיף כי "אנו עוקבים בדאגה אחר המצב ההומניטרי בעזה ומודעים למאמצים הישראלים להכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. לצד כך, אנו תומכים במאמצים להפסקת אש בהקדם. שוחחתי על כך עם מדינות ארה"ב, מצרים ומדינות נוספות ואני מקווה שהמאמצים ישאו פרי".

בסיום דבריו התייחס מאס אל עתידה של מדינת ישראל: "אנו גם צריכים להסתכל לעתיד ולדאוג לשלום בר קיימא באזור ולאפשר את המצב שישראלים לפלסטינים יוכלו לחיות כאן בהגדרה עצמית. המצב הנוכחי, הוא מצב של אי וודאות מצב שמחזק רק את אלה שמפיצים שנאה וטרור. אין משא ומתן על ביטחונה של ישראל ושל התושבים היהודים כאן".