נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך הלילה (בין חמישי לשישי) את הפסקת האש בין ישראל לחמאס לאחר 11 ימי לחימה. "זאת הזדמנות אמיתית להתקדם לקראת הסכם שלום", הוסיף. את הדברים אמר בהצהרה שהעניק בבית הלבן.

עוד הבהיר ביידן כי ארה"ב תעניק לרצועת עזה סיוע הומניטארי. מנגד, הוא הזכיר שוב את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואף ציין לחיוב את ראש הממשלה: ״שיבחתי את נתניהו על ההחלטה לסיים את המצבע בעזה, הבטחתי לו שנחדש את מלאי כיפת ברזל".

כמו כן, מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, עתיד לבקר במזרח התיכון ולהיפגש עם עמיתיו הישראלים, הפלסטיניים והאזוריים. את הדברים אמר כששוחח בטלפון עם שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי, כך נמסר ממחלקת המדינה.

קודם להצהרתו, שוחח ביידן בפעם החמישית מאז החל מבצע "שומר החומות" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן הוא דן הערב גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בנושא בהפסקת האש בין ישראל לבין החמאס.

בתוך כך, א-סיסי הודה לביידן על תפקידו בהצלחת היוזמה המצרית להפסקת האש בעזה. הוא הוסיף כי שניהם רואים את הדחיפות בניהול הסכסוך בין הצדדים באמצעות דיפלומטיה.

כזכור, מאז תחילת המבצע, ביידן קרא להרגעת הרוחות בין ישראל לחמאס, אך גיבה את צעדיה ישראל ואת "זכותה להגן על עצמה". עם זאת, אתמול נרשמה אמירה יוצאת דופן מצדו, כשקרא בהצהרה חד משמעית לשים סוף לאלימות.