הפסקת האש בין ישראל לחמאס שנכנסה לתוקפה הלילה (בין חמישי לשישי) עוררה תחושת החמצה בקרב רבים. הפרשן הצבאי רוני דניאל שוחח הבוקר עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס להתבטאויות, ביניהם של תא"ל צביקה פוגל שהצהיר כי צריך היה לחנוק את החמאס עד מוות, ואמר כי "הוא ממליץ לכבוש את רצועת עזה ברצינות? אי אפשר לתלות באוויר סיסמה מבלי לשקול ולהצביע על איך עושים את זה. תמיד אומרים לי 'את זה אנחנו משאירים לצבא, הם ישקלו'. אבל כל מי שיתבטא שישקול ברצינות את העניין הזה".

כשנשאל מה צריכה להיות התגובה של מדינת ישראל במידה וחמאס ישוב לירות לעבר יישובי העוטף השיב: "תהיה דילמה למקבל ההחלטות בישראל, זה לא פשוט לגמרי לחזור ללחימה ולירי על היישובים, זה עניין שצריך לשקול אותו. אי אפשר להגיד בפרעות יאללה אני מפציץ. צה"ל לא יתחיל לירות ולהפציץ ולהרים מטוסים באוויר על כל בלון. זה לא יקרה, צריך לעשות תיאום ציפיות". 

"אני לא חושב שיצאו לעוד מבצע על קאסם שהתפוצץ בשטח פתוח. התופעה מלווה אותנו שנים, כל פעם עוד משהו קטן ועוד משהו קטן ועל שום דבר אין צידוק לצאת למלחמה גדולה אז תמיד אנחנו מושכים את החבל ומקפלים טיפה את הראש. זה לא רציני", המשיך דניאל.

בהמשך דבריו, הביע את דעתו על התנהלות צה"ל במבצע "שומר החומות":  "הצבא הביא תוצאות של ממש, האם דרג מדיני מצליח לתרגם את ההישג הצבאי לכלל משהו מדיני? בישראל הסיסמה היא שלא יהיה שיקום של עזה בטרם החזרת הבנים והפסקת ירי והתחייבות לאורך זמן זה הדיבור וזה מה שאומרים בקבינט".

"השאלה איך אתה מיישם את זה וכמה אתה מתעקש על זה ולא עושה לעצמך הנחות או בונה שישכחו מה הבטחת. העניין הוא שאנחנו מקשקשים ולא עושים", הסביר.

לדבריו, בסופו של דבר הציבור בעזה יילך עם מה שמנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר יגיד, "אנחנו שופטים הכל על פי הפרמטרים שלנו, 'אוי ואבוי הרסנו להם בתים', אבל סנוואר בכלל לא סופר את זה, זה לא רכיב בשיקול הדעת שלו. סנוואר מדבר בשפה מאוד ברורה. אין החלפה והחזרת הבנים, אין החלפת שבויים. הוא רוצה את מודל גלעד שליט".

כשנשאל האם היה צריך להתנות את הפסקת האש בהחזרת הבנים הגיב דניאל: "אני לא חושב שזה נכון להתנות את זה כי אם הוא לא מחזיר אתה ממשיך לירות ולירות? תנסה למצוא את נקודת הלחץ האמיתית שתאפשר את החזרת הבנים, זה ערך שלא ניתן לדחוק הצידה".

"אם כל שיקום רצועת עזה ויש מה לשקם זה יותנה בדבר הזה, זה יהיה נכון בעיניי. מה שקרה להם בסבב הזה זו פגיעה מאוד עמוקה לא רק בזרוע הצבאית של החמאס אלא גם בממד האזרחי. הבעיה שלי היא לא הבנה שזה מה שצריך לעשות, אלא שזו צריכה להיות התעקשות לקיים את העניין הזה, לא לוותר בעניין הזה. רוצים שיקום? מדינות העולם רוצות להתגייס לטובת עזה? זה ראוי, לי יש תנאים ואני לא מתכוון לזוז מהם – החזרת הבנים, אי התחמשות, גם ראוי שנעצור את זה", סיכם.