יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש היום (שבת) עם המשלחת הביטחונית המצרית ברמאללה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא. במהלך הפגישה דנו הצדדים בהפסקת האש בעזה ובתיאום שיקום הרצועה, וכן בהתפתחויות המתרחשות בירושלים ובגדה המערבית. 

אבו מאזן הודה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, על מאמציה של מצרים להרגעת הרוחות בעזה וכן על "מאמציה הפולטים לסיום הכיבוש בירושלים".

כמו כן, אמיר קטר, שייח' תמים בן חמד אאל ת'אני, שוחח הערב עם יו"ר הרשות ואמר כי מדינתו תמשיך במאמציה להפסיק את "התוקפנות" הישראלית נגד הפלסטינים ובמסגד אל-אקצא.

אמש א-סיסי הודה לביידן על תפקידו בהצלחת היוזמה המצרית להפסקת האש בין ישראל לחמאס. הוא הוסיף כי שניהם רואים את הדחיפות בניהול הסכסוך בין הצדדים באמצעות דיפלומטיה.

עוד אתמול, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו המצרי, סאמח שוקרי, ואמר כי ישראל מתכננת לשמור על רוגע לאחר הפסקת האש, כך על פי הודעה בכלי התקשורת המצרים. בהצהרה נאמר כי שוקרי ואשכנזי שוחחו בין היתר על צעדים לסיוע בבנייתה המחודשת של עזה.

כזכור, לאחר 11 ימי לחימה במבצע "שומר החומות" הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקפה לפני יומיים. זאת, לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני אישר את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי.