עסקים בדרום הארץ נרתמו לאספקת מזון לנזקקים בימי הלחימה, לאחר שקווי איסוף מזון של עמותת לקט ישראל בוטלו בשל המצב בעורף. ובכלל, הרשת מתמלאת בגיוסי המונים לטובת עסקים ואנשים שנפגעו בימי המבצע, בהם שני חברים מלוד, יהודי וערבי, שחנויותיהם נהרסו במהומות בעיר.

מצב החירום בעורף בשבועיים האחרונים פגע בשגרת החיים במישורים רבים, ואחד מהם הוא נושא הצלת המזון והעברתו לנזקקים, כשכמו תמיד הראשונים להיפגע הם השכבות החלשות. בימי שגרה הארגון לקט ישראל אוסף מזון מבסיסי צה"ל, בתי מלון ואולמות אירועים בדרום ומעביר אותו לעמותות, ומדי שבוע כ־246 אלף נזקקים זוכים לארוחות חמות. בשל הלחימה בוטלו שני קווי איסוף (קו באר שבע וקו בסיסי צה"ל בדרום), והארגון היה צריך למצוא אלטרנטיבות על מנת לספק ארוחות לנזקקים.

באקט של סולידריות ותמיכה בתושבי הדרום הוחלט להקצות תקציב לרכישה ישירה של מזון, ארוחות מבושלות ומצרכים מעסקים קטנים מקומיים בדרום. בסיועה של הקרן לידידות, שתרמה כ־50 אלף שקל, נאסף סכום של 200 אלף שקל ובזכותו נרכשו עד כה כ־11 אלף ארוחות שמחולקות לעמותות הנתמכות בידי לקט ישראל, שחלקן אף מגיעות לנזקקים ישירות עד הבית באזור אשקלון, אשדוד, דימונה וירוחם. "יש לנו אחריות להמשיך לספק מזון לאלה שצריכים", אומר ג'וזף גיטלר, מייסד ויו"ר לקט ישראל. "למרבה הצער, הצלת מזון לא הייתה אפשרית בימי המבצע, אבל במקביל הייתה לנו הזדמנות לתמוך בעסקים קטנים המושפעים מתקופות קשות כאלה".

במקביל, פלטפורמת מימון ההמונים Giveback מבית קבוצת Headstart, שהוקמה במטרה לאפשר לקהל הרחב לקחת חלק במיזמים יצירתיים ועצמאיים, מתמלאת בימים האחרונים בפרויקטים חברתיים של ולמען נפגעי הימים המתוחים שעברו על החברה הישראלית. אחד המיזמים הוא של יואב בודנר מלוד, שהחנויות שלו ושל חברו סוהיל ווחידי הוצתו ונשרפו כליל בהתפרעויות. בודנר יזם פרויקט ב־Giveback בבקשה מהגולשים לסייע לשניהם לשקם את בתי העסק מנזקי הפוגרום. "אש השנאה לא מבדילה בין יהודים לערבים", הוא מסביר, "עִזרו לנו להחזיר את השפיות".

פרויקט אחר באתר מבקש לגייס כספים מהציבור למען ליאן, אמה של אוריאן בת ה־3, שאושפזה במצב קשה בבית החולים וולפסון בחולון לאחר שבמהלך מטח טילים נפצעה מרסיס שחדר לצווארה. ליאן היא אם חד־הורית לשלושה וגיוס הכספים הוא עבור טיפול מיידי בילדים, עד שתקבל את הסיוע שלו היא זכאית מהמדינה. זאת, משום שמצבה הכלכלי לא מאפשר לה לטפל בשני הילדים האחרים ולשהות לצדה של בתה בבית החולים.