השר לביטחון פנים לשעבר, תת אלוף במיל' אביגדור קהלני שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לאירועים האלימים בהר הבית: "אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעצוב ולשאול לאן היא הולכת ואיפה היא תהיה בעשור האחרון. נדמה לי שאנחנו הולכים לראות מערכות מתמוטטות לנו מול העיניים שיגיעו בסופו של דבר לפתח ביתנו".

"לקחנו את האנשים שאמורים לשמור עלינו ומשכנו את השטיח מתחת לרגליהם. צריך להיות רה-ארגון של כל המערכת מחדש, זה אומר שצריך להיערך ולומר איך אנחנו מנהלים את סדר היום הלאומי שלנו במדינת ישראל. היום אנחנו לא מנהלים, הנגב לא נמצא בידינו, ראו את החקלאים שזועקים ואין איש שעוזר ואת השוטרים בתמונות האחרונות שזעזעו אותי", המשיך.

על האירוע בו הותקף שוטר בהר הבית, אמר קהלני: "ירדו לי דמעות בעיניים, אם הייתי האבא של אותו שוטר, השר שאחראי עליו, לא הייתי יכול לעבור על סדר היום ולהבליג".

"אנחנו לא נלחמים על חירותנו ועצמאותנו, הורדנו את הדגל לחצי התורן, כך אני רואה את הדבר הזה. יהיה מצב בו יהיה אדם שיפרוץ לביתך, תקרא למשטרה, השוטר ימתין שהפורץ ירד ויעלה וישאל וימלא דו"ח, אנשים התחרפנו. משהו קרה במדינה הזאת", הוסיף.

בהמשך דבריו התייחס קהלני לפעולות שביצע כששימש כשר לביטחון הפנים בכדי למנוע מצבים כאלו: "לקחנו 25 משפחות ושלחנו אותם, שילמנו כסף, הרסנו את הבתים ונהיה שקט. שוטר צריך להתחכך עם הציבור בתפיסת העולם, לשמור עליו ולהיות נוכח בשטח, בתנועה, ביישובים, איפה שהקרימינלים חוגגים. איפה נהיה עוד עשר שנים? במצב הרבה יותר גרוע מעכשיו, מישהו חייב להתעורר פה. צריך לעבוד יום ולילה ולשנות".

"הגענו למצב הזה כיוון שבנינו מערכות שמפחידות את השוטרים, שוטר שמוגשת נגדו תלונה לא יקדמו אותו בדרגה שלוש שנים ופותחים נגדו חקירות, אפילו אם הוא צודק במאתיים אחוז. השוטר הפך מבוהל, צריך לזכור שהשוטרים חייבים לחוש שהמדינה מאחוריהם, נותנת להם את הכוח להחזיק את הדגל בראש התורן והם לא חשים כך", הסביר קהלני.

כשנשאל על האלימות בערים המעורבות, ביניהן העיר לוד שבשיאה של ההסלמה הוכרזה תחת מצב חירום, השיב: "שמעתי אישה צועקת בלוד שהשכן שלה מנחה מהחלון איזה מכוניות לשרוף מתחת לבית, בזמן שהיא איתו בוועד בית, ואף אחד מהמשטרה לא מתייחס לזה. מכוניות נשרפות בעשרות".

לדבריו, צריך לפתור את הבעיה על ידי אנשי מקצוע, "להקים צוות של שלושה ניצבים שיבואו עם פתרונות שהממשלה תאמץ, ולא רק תקציבים. אולי צריך להעביר למשטרה עוד חמש מאות חיילים בשנה? הפקידות צריכה להיות אנשים אזרחיים. שוטר עולה פי שלוש מאדם אחר שיושב לידו בשולחן ומעביר דואר".

"הייתי מקים צוות חשיבה שישימו יעדים, איפה אנחנו נמצאים בעוד עשר שנים, מה המצוקות של החברה הישראלית ומכאן מתקדמים. דורשים סדר, הפשע צריך להיגמר. יש המון רעיונות רק צריך שחבורה של מקצוענים תעסוק בתכנון ותבנה את המערכת מחדש. אם נמשיך במצב הזה בעוד עשר שנים נסתובב כולנו ברחוב עם אקדחים ונשמור על הגב", סיכם.