רק לעלות: דניאל וולפסון הייתה מטפסת הרים אנונימית, עד לשבוע שעבר, בו סופר כי היא הישראלית הראשונה שהגיעה לפסגתו של ההר הגבוה בעולם - האוורסט, הממוקם ברכס הרי ההימליה שבין הודו ונפאל. פסגתו של ההר המושלג מתנשאת לגובה של כ-8,850 מטרים, ומלאכת הטיפוס עליו נחשבת להישג גדול מימדים בעולם טיפוס ההרים. 

חזי שקד, מומחה לטיפוס הרים וחבר קרוב של הישראלית ההישגית סיפר הבוקר (שני) לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על הפרטים הקטנים, ואיך הלכה למעשה מטפסים על ההר הגבוה בעולם - ובנוסף, חשף פרט שלא כולם יודעים.

"כרגע, תשומת הלב שלנו מתרכזת בירידה של דניאל והקבוצה שלה שקורית ממש ברגעים אלה", סיפר שקד על הנקודה הקריטית בה נמצאת הקבוצה של וולפסון. "אני עוקב כל הזמן, כשאפשר היה הייתי נמצא עם דניאל בכל רגע נתון בקשר. כרגע אנחנו נמצאים בקשר עם מנהלת מחנה הבסיס שנמצאת מתחת לאוורסט, אבל כן הם הגיעו אתמול לפסגה בשעה די מוקדמת באופן יחסי כי יצאו בשעה מאוד מוקדמת בלילה".

"זה לוקח בערך 12 שעות להגיע לפסגה מהמחנה הגבוה", סיפר מטפס ההרים המקצועי. "זה המחנה בגובה של 8,000 מטר. את 850 מטרים הנוספים לוקח להשלים בעוד משהו כמו 12 שעות הליכה".

פרט נוסף שלא רבים לוקחים בחשבון בעת שבירת שיאים כגון נגיעה בפסגת ההר הגבוה בעולם - היא שיש גם דרך חזרה, והיא לא פשוטה לדבריו של שקד. "הירידה מאוד מתישה. צריך וחייב לציין שהירידה היא החלק המסוכן יותר".