מניתוח אגף כלכלה של התאחדות התעשיינים עולה כי הנזק הכלכלי המצטבר לעסקים בעקבות מבצע "שומר החומות" נאמד בכ-1.2 מיליארד שקל. לצאת זאת, מדובר בפעם הראשונה שפיקוד העורף מתיר פעילות בחברות שיש בהן מרחבים מוגנים, גם אם אינן מוגדרות חיוניות ולולא צעד זה, הנזק היה חמור בהרבה. 

אומדן זה מבוסס על נתוני התאחדות התעשיינים ועלות יום עבודה, מהם עולה כי כ-35% מהעובדים במרחב דרום וכ-10% מהעובדים במרחב מרכז נעדרו מעבודתם בשל איום הטילים. אי הגעת העובדים לעבודה, הוביל לירידה משמעותית בתפוקות של החברות התעשייתיות וירידה במכירות ולפגיעה ישירה בהכנסות.

בעקבות הנזק הכספי הרב, בהתאחדות התעשיינים יזמו בוועדת הכספים של הכנסת דיון מיוחד שיתקיים מחר (שלישי) ומטרתו הנה הסדרת מנגנון הפיצויים בשל ירידה במחזורי המכירות ופיצוי על שכר העובדים- לרבות קידום של תקנות קבע למתן פיצויים עם פרוץ סבבי הלחימה.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, מסר בעקבות הנזק הכספי העצום כי: "הממשלה צריכה לדאוג למתווה פיצוי קבוע לעסקים שנפגעו בעקבות הלחימה, מתווה שכיום לא קיים, אשר יכלול נזקים עקיפים כגון ירידה בהכנסות ובתפוקה ואי הגעת עובדים לעבודה. לא ייתכן שבכל סבב לחימה, נושא הפיצויים לעסקים ייפתח לדיון מחדש וייצור כאוס וחוסר ודאות, דווקא בקרב אלו שזקוקים לעזרה, תמיכה וודאות עסקית בשל המצב ביטחוני הקשה באזור. על מתווה הפיצויים שייקבע להיות קבוע, מהיר ויעיל, כך שבסבב הלחימה הבא, עסקים יוכלו הן לשלם משכורות גם לעובדים שנעדרו בשל המצב וגם להשתקם ולחזור לפעילות".

תומר הוסיף כי "עלינו לזכור כי זו אינה העת לבירוקרטיה וסחבת, אלא העת לשיקום ותמיכה מלאה באותן חברות, שלאורך כל המבצע הוכיחו שהן יודעות לתפקד ולייצר גם תחת ירי טילים וגם לשמור על חיי העובדים. זהו הזמן שלנו כמדינה וכתושבי מדינת ישראל להביע את ההערכה שלנו לעסקים הללו ולתמוך בהם, כך שיוכלו לחזור כמה שיותר מהר לשגרה, גם בעקבות סבב הלחימה הנוכחי וגם בסבבי הלחימה הבאים״.

כמו כן, החברות ספגו נזקים עקיפים אשר לא נכנסו לאומדן, אך גם הם יצרו נזקים כספיים משמעותיים, כגון פגיעה במוניטין מול לקוחות בחו"ל, ביטול עסקאות, אי עמידה בלוחות זמנים ועוד.  בנוסף במהלך המבצע נפגעו באופן ישיר כ-50 חברות תעשייתיות מטילים בפגיעה ישירה ורסיסים, בהן החברות אסם בשדרות, חשמל מוטור בבאר שבע וקו אשקלון-אילת. הפגיעה ברכוש נאמדת במיליוני שקלים.