הרופאים בבית החולים באיטליה עידכנו (היום) כי החלו להעיר את איתן בירן בן ה-5 שנפצע באסון הרכבל, אך מצבו עדיין קריטי. מנהל בית החולים בטורינו, ג'ובאני לה ואלה, אמר כי התגובות הראשוניות של איתן היו חיוביות אחרי שהחל להתעורר באופן הדרגתי מהתרדמת שבה הוחזק מאז יום ראשון בערב. "הוא התחיל להשתעל והיו רגעים של נשימה ספונטנית", הוסיף הרופא הבכיר, "אבל אנחנו עדיין זהירים כדי מצבו של הילד קריטי, למרות הסימנים החיוביים".

בתוך כך, באיטליה מדווחים כי נחשפו הקלטות מהאירוע הקשה. גלעד שלמור, כתב חדשות 12, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ועדכן בפרטים החדשים: "מה שרואים זה את קרון הרכבל נעצר והמפעיל מנסה לסדר אותו, רואים אותו קצת מוציא את הגוף מחלון כך הבנתי, לא ראיתי, זה בידי המשטרה וזה בעצם מעיד שהיה איתות לכך שיש תקלה. הרכבל לאחר מכן עצר למשך כמה שניות, התנתק וקרס לקרקע".

"לאחר מכן התגלגל כ-300 מטר מה שלא הותיר הרבה סיכוי לכל האנשים שם. איתן הקטן הוא היחיד ששרד את הפגיעה הזאת והרופאים מעריכים שזה משום שאביו חיבק אותו חזק והוא זה שספג את הפגיעה בזמן שהגוף פגע בקרקע", המשיך. 

התובעת של רפובליקת ורבניה, אולימפיה בוסי, אמרה היום במסיבת עיתונאים כי נכון לעכשיו לא ניתן לשלול שום השערה אפילו זו של טעות אנוש. בתוך כך, התובעת סיפרה כי מטייל טוסקני דיווח כי נאלץ להמתין זמן רב לרכבל יום טרם האסון משום שהרכבל נעצר בשל ריבוי תקלות. עוד הוסיפה כי שני הכיוונים העיקריים בהם מתמקדת החקירה הם הכבל שנקרע ומערכת בלימת הבטיחות. 

בהמשך דבריו התייחס שלמור להתפתחויות בחקירת נסיבות האסון: "הרכבל עבר בדיקה בתחילת החודש ובנוסף לפני חצי שנה וכל הבדיקות הראו שהוא תקין ולכן יש כאן רשלנות. בתוך כך, יש שלושה גורמים שבסופו של דבר נחשדים כחשודים המרכזיים. הראשונה היא החברה שייצרה את הרכבל, השנייה היא חברת תחזוקה שתפקידה לתחזק אותו ולבסוף החברה שמפעילה את אתר התיירות שהיא חברה לאומית. אלה הגורמים שמדברים עליהם כמי שבסופו של דבר ישבו על ספסל החשודים בחדר החקירות ועל ספסל הנאשמים בבית המשפט". 

"בדומה למה שקורה לארץ באסונות כאלה, התקשורת כאן דורשת תשובות וכמה שיותר מהר וקוראים לבדיקה מהירה. בניגוד למה שראינו במירון, כאן התובע המחוזי מינה כבר ועדה והחלו באיסוף העדויות. אפילו בביה"ח במקום בו אני נמצא ניתן לראות את השוטרים נכנסים ויוצאים מתעדכנים לגבי מצבו של איתן, אני מניח שהם ירצו לתשאל אותו כאשר יוכל לדבר".

כזכור, באסון נהרגו עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים שהתגורר בפאביה, בנם בן השנתיים תום בירן, וברברה ויצחק כהן, סבתה וסבה של טל שהגיעו לביקור במילאו. איתן, בן נוסף של הזוג, מאושפז בבית חולים מקומי במצב אנוש. "אחותה של אמא שלו והסבים והסבתות משני הצדדים נמצאים עם איתן בבית החולים", מספר שלמור, "פגשתי אותם לרגע קצר היום וזה פשוט נורא, המשפחה שבורה לחלוטין הם ביקשו שלא אצטט מתוך השיחה אז אכבד את בקשתם אבל אם להתייחס ברמה האישית, לשבת מולם ולראות את הכאב הגדול בעיניים היה קשה מאוד".

בתוך כך, ארונות הקבורה של הנספים באסון - בני הזוג פלג-בירן, יחד עם בנם הנוסף ובני הזוג כהן, אמורים להגיע מחר לפנות ערב לנמל התעופה בן גוריון. חברת אל על תשיב את הארונות  בטיסה מיוחדת ממילאנו. החברה הודיעה, שכאות הערכה והצדעה לפועלו ותרומתו הרבה של איזי כהן לאל על, בה שימש כסמנכ"ל ומנהל אזורי במערב אירופה אשר מקום מושבו בפריז, תופעל הטיסה ממילאנו תחת אות הקריאה של טיסות אל על וסאן דור מפריז, בצירוף שם משפחתו של איזי.