גופותיהם של חמשת בני המשפחה שנהרגו באסון קריסת הרכבל בצפון איטליה ביום ראשון צפויות להגיע היום (רביעי) לישראל, בעוד הרופאים בבית החולים בטורינו החלו לעורר את איתן בן ה־5, הניצול היחיד מהתאונה הקטלנית. בתוך כך, שלושה חשודים נעצרו במהלך הלילה במסגרת חקירת הטרגדיה, בהם מנהל אתר התיירות, לואיג'י נריני.

באיטליה דווח כי המעצרים הם "התפתחות חמורה ומדאיגה במסגרת החקירה", כך לפי התובעת האזורית אולימפיה בוסי. במשטרה האיטלקית חושדים כי השלושה היו מודעים לכך שהבלם ברכבל לא היה פעיל במשך כחודש.

באסון ביום ראשון נהרגו 14 בני אדם, בהם עמית בירן (30), רעייתו טל פלג־בירן (26) ובנם תום בן השנתיים שהתגוררו בעיירה פאביה שבצפון איטליה. גם יצחק כהן (82) ורעייתו ברברה כהן־קוניסקי (72), סבה וסבתה החורגת של טל, שהתגוררו בתל אביב והגיעו לביקור משפחתי, נספו. חברת אל־על צפויה להביא היום את הגופות לישראל לקראת טקסי הלוויה.

בבית החולים בטורינו עדיין מאושפז איתן בירן, שאיבד באסון את הוריו ואחיו הקטן. אתמול החלו לעורר את הילד מהתרדמת שבה שהה כאשר עבר את הניתוחים בשל שברים בראשו ובאזורים נוספים בגוף.

בבדיקות שנערכו לבירן לא זוהו סימנים לנזק מוחי והרופאים הביעו אופטימיות בנוגע למצבו. מנהל בית החולים בטורינו ג'ובאני לה ואלה עדכן אמש שהתגובות הראשוניות של איתן היו חיוביות, אחרי שהחל להתעורר באופן הדרגתי מהתרדמת שבה הוחזק מאז יום ראשון בערב. "הוא התחיל להשתעל והיו רגעים של נשימה ספונטנית. אבל אנחנו עדיין זהירים כי מצבו של הילד קריטי, למרות הסימנים החיוביים", אמר לה ואלה.

האפיפיור פרנציסקוס הביע אתמול צער עמוק על ההרוגים באסון ואמר כי הוא עוקב אחרי מצב הילד הישראלי ומתפלל לשלומו.
"אני שולח את התנחומים הקרובים ביותר מעומק הלב לקרובים. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה.

"אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי", נאמר בהודעה שפורסמה מטעמו של האפיפיור.

בתוך כך, אתר איטלקי למימון המונים בשיתוף הקהילה היהודית באיטליה פתחו בקמפיין "סייעו לאיתן הקטן" שנועד לגייס כספים לטובת סיוע לילד הפצוע. המארגנים מבקשים לגייס 25 אלף יורו עד תחילת יולי, ואתמול כבר גויסו כ־12 אלף יורו.