שבוע לפני תום המנדט של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, במפלגתו מגבירים את הלחץ הפומבי על יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט לחזור אל שולחן המשא ומתן לצורך הקמה של ממשלת גוש השינוי.

מאז הודיע בנט כי ממשלת גוש השינוי כבר לא על הפרק, אמירה שעליה חזר השבוע גם בישיבת סיעתו בכנסת, הוא ניתק מגע עם לפיד.
ביש עתיד אומרים כי ברור להם שללא תמיכת ימינה, או מרבית חברי הכנסת שלה, לא ניתן יהיה להקים ממשלת שינוי, שכן נראה כי גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יתקשה להצטרף לממשלה כזאת ללא ימינה.

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן אמר אתמול: "אני מקווה שבנט יבין שעשה טעות גדולה ויחזור לשולחן המשא ומתן. שלשום סער הכריז שהוא לא יישב בממשלה תחת נתניהו. על זה צריך לברך אותו". לדבריו, "בנט מכיר את הטלפון של לפיד. אם הוא חושב שזה מה שצריך לעשות, שירים טלפון ויחזור. מהרגע שהוא מתקשר מתחילים משא ומתן".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) השמיע קריאה נרגשת לבנט לחבור לגוש השינוי ואמר: "אנו ממתינים לבנט. בנט טעה, קרס תחת הלחץ ונכנע לאיילת שקד. הוא קיבל פיק ברכיים. אפשר להחזיר את ממשלת השינוי אם בנט יחזור בו". לוי הוסיף: "בתוך החדר הסגור הוויתורים של יש עתיד הם באמת רחבים. עכשיו הכל תלוי בבנט. בנט, אל תקרוס. תבוא עם הרבה אומץ. אנו רוצים להקים מחדש את ממשלת השינוי".

גורמים בגוש השינוי אומרים בשיחות סגורות כי בנט עדיין לא קיבל החלטה וממשיך לשמור על הקשר עם שני הצדדים - עם גוש השינוי ועם הליכוד - במטרה לשמור לעצמו את שתי האופציות ולקבל החלטה ברגע האחרון. בימינה לא מתייחסים להערכות משני הכיוונים ושומרים על שתיקה ועל עוצר ראיונות.

גורמים הקרובים לימינה טוענים כי נוכח עמדת איילת שקד, שמתנגדת להצטרפות ימינה לגוש השינוי, חלה התקררות ביחסים בינה לבין בנט. לעומת זאת, מקורבי שקד טוענים כי "בניגוד לשמועות, הזוג הפוליטי הזה חי וקיים".

בתוך כך, בעקבת ההסכם שנחתם שלשום בשעות הלילה המאוחרות עם ישראל ביתנו, מתכוונים ביש עתיד לסכם גם עם כחול לבן, העבודה ומרצ. גורמים בכירים במרצ אישרו אתמול כי במשא ומתן עם יש עתיד סוכם כי ח"כ עיסאוי פריג' צפוי להתמנות לשר לשיתוף פעולה אזורי, אם תוקם ממשלת שינוי. בכך הוא יהיה השר הערבי היחיד בממשלה.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ יקבל את תיק הבריאות, ואילו יו"ר הסיעה ח"כ תמר זנדברג תקבל את תיק הגנת הסביבה. ח"כ יאיר גולן צפוי לעמוד בראש ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון. מהסיכומים עם העבודה עולה כי יו"ר המפלגה מרב מיכאלי תקבל את תיק הפנים ואילו ח"כ עמר בר־לב יקבל את תיק ביטחון הפנים.