צוות לוחמי האש טיפלו הבוקר (רביעי) בשריפה בסמוך לקיבוץ סעד שבעוטף עזה. מדובר בשריפה שפרצה ונחקרה במהלך השבוע, והתחדשה בשעות הבוקר.

חבר הכנסת לשעבר חיים ילין, הודיע אתמול כי זיהה שריפה שפרצה כתוצאה מבלון תבערה בעוטף עזה. הוא אף הבהיר במהלך ראיון ל-103 כי הוא לוקח את דברי כיבוי והצלה בערבון מוגבל, לאחר שטענו כי לא ניתן לקשר בהכרח את השריפות שפרצו בימים האחרונים בעוטף לבלוני תבערה.

לאחר שילין העיד על מספר שריפות שנגרמו, טען מפקד מחוז דרום בשירות הכבאות כי "נכון לרגע זה, אין לנו שריפה שאנחנו יכולים לקשר אותה לבלון. יש שני אירועים כרגע בחקירה". 

שריפה כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה (צילום: כבאות והצלה מחוז דרום)
שריפה כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה (צילום: כבאות והצלה מחוז דרום)


במהלך הימים האחרונים החלו חקלאים מאזור עוטף עזה לשתף ברשתות החברתיות עדויות לפיהן בלוני תבערה שהופרחו גרמו לשריפות בשדות. בלוני תבערה אכן צולמו מרחפים מעל שמי הרצועה, אולם עד לרגע זה לא נקלט בעיני המצלמות תיעוד שמוכיח כי בלון תבערה שהופרח משטח רצועת עזה גרם בפועל לדליקה באזור העוטף. 

אחת מתושבות העוטף טענה אתמול: "זה היום השלישי ברציפות שיש שריפות בעוטף עזה. אמנם כל הגורמים הרשמיים מנסים לסתום לנו את הפה עם אמירות כמו: השראה של מתח גבוהה. גם לאחר שצילמנו בלון מעל ראשנו, הסבירו לנו שזה לא באמת".