השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אמר היום (רביעי) במהלך המליאה בכנסת כי "כוח המילואים של מג"ב יוגדל מ-16 פלוגות מילואים ל-32, וכן הכוח במשטרה יעובה בחמשת אלפים שוטרים נוספים בתוך שלוש שנים". לדבריו, האירועים בשבועות האחרונים הראו שיש בכך צורך.

הוא הוסיף כי "אנו צריכים להבין ולתחקר את האירועים והתוצאה חייבת להיות חיזוק משמעותי בהיקפים וכוח אדם אבל גם ברוח הלחימה".

"כשהסתובבתי בלוד ופגשתי כוחוות ביטחון שמעתי מהם שוב ושוב כי הם צריכים גיבוי, החשש שלהם זה ממחש וועדות חקירה. בתגובה אמרתי שיש להם גיבוי ממני, מראש הממשלה ומהיועץ המשפטי לממשלה. אנו רואים שינוי באופי ובהקף הפעילות המשטרית ואני מחזק מכאן את הכוחות", המשיך.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברי אוחנה: "הבעיה היא לא עוד כוחות. הבעיה היא שהמפכ"ל יורק בפרצופם של אזרחי ישראל ומדבר כמו מהאו"ם על סימטריה בין שני הצדדים".

"יש התקוממות לאומנית של ערבי ישראל שמשתפים פעולה כגיס חמישי עם האויבים שלנו בחמאס, אתה צריך לדחוף לוועדת חקירה - למה המפכ"ל מדבר כך? למה לקח כל כך הרבה זמן לגייס כוחות?", הוסיף. לדבריו, אנחנו באירוע לחימה מול אוייב: "ערבי ישראל הם אזרחים אבל מה לעשות יש להם הזדהות עם האויב. את זה השר אתה צריך לעשות ולא טיפול קוסמטי של עוד כוחות".

לדברים אלו הגיב אוחנה: "אני חייב להסתייג, אמרת בעייני דברים לא ראויים על המפכ"ל. כידוע הסתייגתי מהאמירה של המפכ"ל על הסטימטריה. האמירה הזו הייתה לא נכונה ולא מוצלחת, לא נכונה משום שלומר בסמוך להלווית יגאל יהושע שנרצח בלינץ' בידי פורעים ערבים שמטרת המשטרה היתה לחצוץ בין הצדדים זה לא נכון".

ח"כ יוסי טייב, שאל את אוחנה "האם ברכוונת המשטרה לעבור בית בית ולאסוף נשק?". אוחנה השיב: "אין מצב שהממשלה יודעת על כלי נשק בבית מסוים ולא מטפלת. ברוב המקרים אנשים לא מחזיקים נשק בבית אלא בחצרות ובמקומות שלא יוכלו לשייך אליהם ולהפליל. אני מקבל יום יום דיווחים על תפיסת אמל"ח". 

"אין לנו ידיעה כמה כלי נשק לא חוקיים יש במדינה, ברגע שאנו יודעים על כלי נשק כזה זה מטופל. להערכתי יש לפחות עשרות אלפי כלי נשק אבל זו הערכה בלבד. אחד היעדים המרכזים שהצבתי זה איסוף כלי הנשק", אמר. 

בהמשך נשאל אוחנה האם היו עצורים במעשי הלינץ' בלוד ובעכו: "אני הולך בין הטיפות. התשובה היא בגדול כן. נעצרו לדעתי בכל האירועים. אני מציע לא לפגוע בחקירה, בהמשך יעצרו עצורים נוספים שמעורבים באירועים הנוראים הללו".