אמירתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, במהלך נאומו היום (רביעי) במליאת הכנסת כי "חמישה בתי כנסת הוצתו, אבל אף אחד לא הצית מסגד, ביצעו לינץ' באזרחים יהודים וירו באזרחים יהודים", עוררה סערה בישיבה. בתגובה לדבריו ח"כ איבתיסאם מרענה האשימה את אוחנה בהסתה וצעקה: "נרצח אזרח ערבי בלוד", ח"כ בצלאל סמוטריץ' השיב: "חבל שלא נהרגו אלף מחבלים".

מוקדם יותר, סמוטריץ' יצא נגד המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, ואמר: "הבעיה היא לא עוד כוחות. הבעיה היא שהמפכ"ל יורק בפרצופם של אזרחי ישראל ומדבר כמו מהאו"ם על סימטריה בין שני הצדדים".

"יש התקוממות לאומנית של ערבי ישראל שמשתפים פעולה כגיס חמישי עם האויבים שלנו בחמאס, אתה צריך לדחוף לוועדת חקירה - למה המפכ"ל מדבר כך? למה לקח כל כך הרבה זמן לגייס כוחות?", הוסיף. לדבריו, אנחנו באירוע לחימה מול אוייב: "ערבי ישראל הם אזרחים אבל מה לעשות יש להם הזדהות עם האוייב. את זה השר אתה צריך לעשות ולא טיפול קוסמטי של עוד כוחות".

לדברים אלו הגיב אוחנה: "אני חייב להסתייג, אמרת בעייני דברים לא ראויים על המפכ"ל. כידוע הסתייגתי מהאמירה של המפכ"ל על הסטימטריה. האמירה הזו הייתה לא נכונה ולא מוצלחת, לא נכונה משום שלומר בסמוך להלווית יגאל יהושע שנרצח בלינץ' בידי פורעים ערבים שמטרת המשטרה היתה לחצוץ בין הניצים זה לא נכון".