האלימות בערים המעורבות: אפרים, תושב עכו, שבנו הלומד בכיתה ה' באחד מבתי הספר היהודים בעיר הותקף יחד עם חבריו בצאתם מבית הספר, לטענתו, על ידי שני צעירים ערבים שרכבו על אופניים, שיחזר את האירוע בריאיון בתוכניתו של אראל סג"ל ברדיו 103FM. "בשעה רבע לאחת הוא יצא מבית הספר והלך עם שני חברים. הם חיכו לאשתי שתאסוף אותם. שני בחורים ערביים רכובים על אופניים הגיעו לשם ותקפו את הילד האמצעי שהיה שם, הכניסו לו בוקס לבטן, העיפו אותו על הגדר", אמר.

עוד הוסיף כי אותו ילד פונה לטיפול בבית החולים. "הוא חטף חבלות בגב, בראש, הוא ילד מאוד עדין. הוא היה בבית החולים. עשו לו בדיקות. הילד השלישי שהיה ברח, הילד שלי קפא במוקם והתחיל לבכות. בשנייה שאחד התוקפים הסתובב הוא הצליח לברוח, ניסה להרים טלפון אליי אבל פחד שיגנבו אותו אז הוא שם אותו בתחתונים".  

לדברי האב, התוקפים היו שני צעירים ערבים בני 18-16. עוד הוסיף כי לא מדובר באירוע הראשון שבו ילדים מבית הספר הותקפו. "דיברו על נערים בני 15-14 אבל מהנתונים שהבנתי הם בני 18-16. הבן שלי וחבריו לכיתה לא הלכו לבית הספר. ההורים פתחו במחאה. זה לא אירוע ראשון אלא שני בתוך שבועיים. באירוע הקודם נזרקו אבנים לבית הספר. המשטרה אז, להבדיל מהאירוע הנוכחי, הגיעה מהר. באירוע הנוכחי ההורים היו בהלם ולא התקשרו למשטרה, לא ידעו מה קורה. היה צעקות, רעש, בכיות. אשתי הגיעה דקה אחרי שהאירוע קרה, היא ראתה את התוקפים. הפעם המשטרה לא הגיעה מהר", אמר אפרים. 

הילד הלך הבוקר לבית הספר?
"לא הילד שלי לא הלך לבית הספר ולא רק הוא, רוב הכיתה והרבה ילדים מבית הספר לא הלכו. ההורים פתחו במחאה על זה שהמשטרה והעירייה לא מתגברים את הנוכחות מסביב לבית הספר, כי זה לא אירוע ראשון, זה השני, וזה לא האירוע היחיד בעכו אנחנו חיים את זה".

רוב היהודים בעכו חיים בפחד מפני השכנים הערבים שלהם?
"לפני פחות מחודש אני ואשתי הגענו מכיוון כרמיאל לעכו. נכנסנו בנתיב קצר, ולאשתי הייתה זכות קדימה. היא לא נתנה לרכב שדהר בפראות לנסוע. הנהג לא עשה כלום, נסענו לתוך העיר, אחרי חצי קילומטר הוא עקף אותנו ובלם בפרעות, עצר וירד מהאוטו. אשתי נהגת מאוד זהירה, היא בלמה את האוטו כדי לא להיכנס בו. הוא רץ אלינו ונתן פצצה לשמשה. אשתי עשתה רברס וברחה. לא התקשרתי, לא התלוננתי כי המשטרה לא תעזור. זה קורה בלב עכו".