הבערה מתחדשת? בקבוקי תבערה הושלכו במהלך הלילה (שישי) לעבר דירה של משפחה יהודית בבניין ברחוב בעל התניא בלוד. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק קל.

כוחות משטרה ממרחב שפלה הגיעו למקום ופתחו בחקירה. האירוע התרחש לאחר שהמשטרה צמצמה כוחות בעיר המעורבת והיא תבחן האם קיים קשר לאירועים מימי הפרעות הקודמים. 

כזכור אתמול, בתום שלושה ימי מבצע "חוק וסדר" במהלכם ביצעו שוטרים, מסתערבי מג"ב ולוחמי מג"ב פעילות מבצעית לאיתור חשודים ברחבי הארץ שהיו מעורבים בהפרות סדר אלימות, יידוי אבנים וירי לעבר שוטרים ואזרחים, ביצעה המשטרה את מעצרם של 348 חשודים, כאשר מרביתם המכריע מוסלמים.

מאז תחילת מבצע "שומר החומות" נעצרו על ידי המשטרה 1,938 חשודים, ביניהם למעלה מ-1200 שוחררו, הן על ידי בית המשפט והן בתום חקירתם במשטרה בעוד עניינם נמצא עדיין תחת חקירה. בנוסף, כ-175 כתבי אישום הוקצו עד כה כנגד מפרי הסדר האלימים, כך עולה מנתונים שעדכן מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי שהחליט להאריך את תוקפו של המבצע בשבוע ימים נוסף. 

המפכ"ל התייחס אמש במהלך ביקור ביחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעילות אכיפה) להישג השוטרים והלוחמים: "אנו בעיצומו של מבצע "חוק וסדר", מבצע רחב היקף ברחבי הארץ שמשיג את מטרתו שהיא מיצוי הדין עם המעורבים בהתפרעויות ובאירועי האלימות והפשיעה בשבועות האחרונים. אנו נמשיך אותו גם במהלך השבוע הבא בדגש על מעצר פורעי החוק ואיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים".

בהמשך, שוחח שבתאי עם הלוחמים ואמר: "השבעות האחרונים היו עבורכם עמוסים מאוד בפעילות מבצעית ברחבי הארץ והיה חשוב לי להגיע לכאן ולהודות לכם על עבודתכם המקצועית שתרמה רבות למאמצי המשטרה במבצע 'שומר החומות'". גם בשבוע הבא תפעל המשטרה תוך מתן דגש על מעצר פורעי החוק ואיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים.