מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי הגיע היום (שישי) לזירת השלכת בקבוק התבערה לעבר דירה של משפחה יהודית בבניין בעיר לוד. המפכ"ל התייחס לאירוע החמור ואמר כי "החקירה אומנם בראשיתה, אך אני בטוח שזה עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים". 

רנ"צ שבתאי אף נפגש ביחד עם מפקד המחוז ניצב משה ברקת עם בעל הבית ואמר לו "כל האמצעים שעומדים לרשותנו כעת מופעלים במטרה לאתר את החשודים והחקירה בעיצומה".

כבר אתמול העריך בכיר במשטרה כי האלימות בערים המעורבות עלולה להתחדש, וכי נדרשת הפגנת נוכחות של השוטרים, לוחמי מג"ב והמסתערבים. הגעתו של המפכ"ל מעידה על החשיבות הגדולה שנותנים במשטרה לאירוע.

רנ''ץ קובי שבתאי סמוך לדירה שנפגעה מבקבוק תבערה בלוד (צילום: דוברות המשטרה)
רנ''ץ קובי שבתאי סמוך לדירה שנפגעה מבקבוק תבערה בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, בקבוק תבערה הושלך הלילה לעבר דירה של משפחה יהודית בבניין ברחוב בעל התניא בעיר. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק קל. רבים במערכת הפוליטית התייחסו לאירוע ופרסמו הודעות גינוי.

חבר הכנסת עוה"ד איתמר בן גביר: "מי שחלם על רגיעה ושקט התבדה, זה מתפוצץ שוב בפנים. ללא מבצע וטיפול מיוחד של המשטרה בלוד, עכו ורמלה, הטרור יתחזק".

חבר הכנסת מאיר פרוש: ״המדינה חייבת לטפל בפורעים בלוד ביד קשה. לא ייתכן שתושבים בעיר בישראל יפחדו לצאת מבתיהם ויהיה עליהם לארגן משמרות בכדי להגן על משפחותיהם. אשוחח עם השר לבטחון פנים ומפכ״ל המשטרה ולדרוש מהם נוכחות משטרתית בכדי להחזיר את השקט לעיר לוד״.

חבר הכנסת אופיר סופר: "ההפגנה בלוד לא מתקרבת להיות פעולת מחאה לגיטימית, אלא יותר מופע הסתה משלהב. בקבוקי התבערה, זריקות האבנים וגם אירועי הירי ימשיכו, כל עוד משטרת ישראל לא תחליט לנצח את הטרור".

בעקבות האירועים האחרונים בלוד הגיעו תושבי לוד מהחברה הערבית להפגין מול בית המשפט המחוזי בעיר, ויצאו בקריאות כי "דם של ערבי לא פחות אדום מדם של יהודי". ההפגנה התקיימה תחת אבטחה משטרתית מוגברת.

הפגנת החברה הערבית בלוד (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת החברה הערבית בלוד (צילום: אבשלום ששוני)
ה