המהומות האלימות שהציפו את העיר לוד לאורך ימי מבצע שומר החומות כבר נרגעו, אך האווירה בעיר עוד רחוקה מלהיות בטוחה למרות הארכתו של מבצע "חוק וסדר". בסוף השבוע האחרון דווח על ניסיון הצתה של בית בו גרים יהודים, והיום (ראשון) נעצר אחד החשודים בביצוע המעשה. מאיר ליוש, תושב לוד, התארח היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM וסיפר על מערכת היחסים הטעונה בין התושבים: "יש שקט מתוח בלוד. זה כואב לי, אני רוצה שיהיה טוב בעיר הזאת".

"יש אירועים פה ושם, כך זה תמיד, גם אחרי רעידת אדמה יש רעידות משנה", אמר ליוש. "מה שחשוב, זה שהמציאות לא השתנתה, המשילות בספק גדול, ההסתה נמשכת, אותם שייחים ממשיכים לכתוב בעמודי הפייסבוק שלהם".

ליוש אף התייחס לטענות נגד הגרעין התורני שמתגורר בלוד: "מנסים לצמצם את הגרעין התורני הזה בכל מיני אמתלות שונות, אך הגרעין התורני מונה 1,200 משפחות. הן גרות בכל העיר, בכל מקום בעיר, בכל שכונה, חוץ משכונות שהן מחוץ לטריטוריה, אליהן המשטרה לא נכנסת ויהודים לא גרים שם. משפחות הגרעין התורני מעורבות, הן חלק מהעיר הזאת. תמיד היו פה יהודים וערבים, והגרעין התורני הוא חלק מאותם תושבים יהודים ישראלים שלא צריכים אישור מאף אחד כדי לגור ברחבי מדינת ישראל. הם פשוט נמצאים בעיר הזאת".

ליוש נשאל לו היה בעמדת כוח מדינית, כיצד היה פועל כדי להחזיר את החוק והסדר לעיר. על כך השיב: "מהזווית שלי, בפנטזיה שלי, צריך להוציא את כל הנשקים, את כל ההסתה, את כל הפשיעה. לצערי, מערכת המשפט לא מאפשרת למשטרה ולגורמי אכיפת החוק והביטחון לעשות את התהליך שצריך לעשות. באזור שלנו, לדוגמה, היינו עדים לתפיסת נשק של אחת מסיירות המשטרה ב-03:00 לפנות בוקר. אזרח זרק מהדירה שלו נשק לעבר בית הקברות, אך מכיוון שלא זוהה מי זרק אותו ומי החזיק אותו, הקייס נפל. אני לא יודע איך מערכת המשפט עובדת, אבל כשרוצים לעשות מאמץ, מיישרים קו ומנסים לחדול תופעה מהתקיימותה".