שמו של משה מורנו, אחיו של עמנואל מורנו ז"ל, לוחם סיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, עלה אתמול לכותרות לאחר שהתפרץ לחדרו של ח"כ מתן כהנא ומחה על הקמת ממשלה עם השמאל והערבים. "אני רוצה שתגיד לי בפנים שזה מה שאחי חשב, זה מה שאחי חשב? לבגוד במדינה שלנו?", שאל מורנו במשרדים של מפלגת ימינה ברעננה ועורר מהומה. על הדברים האלה שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM.

"לא עשיתי את זה בחפץ לב אבל זה מה שהרגשתי", אמר והוסיף: "אני כבר כמה שבועות עם התחושה הזאת שאני מניח שהרבה אנשים מרגישים אותה ויש פה אלמנט כפול של פגיעה, כחברים שהיו אמורים ללכת בדרך של עמנואל, לפחות ככה הם מצהירים בכל מקום, ובגדו בדרך הזאת. אז כן, התחושה היא לא פשוטה וזה לא כיף לבוא לאנשים ולהטיח בפניהם דברים לא פשוטים אבל אין מה לעשות, האמת צריכה להיאמר". 


"בנט היה חבר באמת טוב של עמנואל אבל באופן אישי הוא אמר לי שהוא יצא לפוליטיקה בעקבות הכשלונות של מלחמת לבנון השנייה בה איבדנו את עמנואל. הוא אמר לי שהתמונה של עמנואל נמצאת מעל מיטתו ושהוא הולך לאורו. והוא לא עשה זאת".

"אני לא מדבר בשם של עמנואל, אני יכול להגיד לכם שבהתנתקות כשאני הייתי שם באזור והתקשרתי אליו הוא ביקש לעזוב את הצבא לחודש ימים כדי לעזור למתיישבים המסכנים לפרק את כל הדברים שלהם וארז להם את הדברים וכשאני הייתי שם הראשון שהתקשרתי אליו ואמר לי שהוא מגיע ישר היה עמנואל. הוא לא היה נותן להם להקים ממשלה עם אנשים שתומכים לטרור. מי שלא הבין שבשלושה שבועות האחרונים חזרנו לשנת 48 יש לו בעיה". 

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו שוחחה גם היא ב-103FM ושיתפה כי היא הצביעה לבנט כמו תמיד. כאשר נשאלה האם היא מצטערת על כך השיבה כי "אני לא מצטערת לא בגלל שהצבעתי או לא הצבעתי בנט, השאלה הזאת לא רלוונטית. אני חושבת שמה שרלוונטי זה המציאות שמדינת ישראל נמצאת בה היום. האמת שאנחנו קצת על פי תהום, מעל לשנתיים בלי ממשלה מתפקדת, שזה מדהים בעיניי שמדינת ישראל ממשיכה להתנהל. ובתוך המציאות הזאת חייבים ממשלה.

היא המשיכה וציינה כי "אי אפשר ללכת לעוד בחירות, השיח פה נהיה שכל מי שחושב אחרת ממישהו אז הוא בוגד. לא משנה מה חשבתי, המילה בוגד רצה פה לכל עבר. אני עצובה, זה לא עם ישראל. אני בעד דעות שונות, זה מרחיב את היריעה ואת הדעת, אבל חייבים להתחיל לעבוד".

בנוסף, הדגישה כי היא נותנת גיבוי לבנט על המהלך שלו: "האמת שאני תמיד בעד ממשלת אחדות, לאורך כל הדרך, בעד שדעות משמאל ומימין ישבו ביחד כי אני חושבת שזה בריא יותר לעם ומייצג את רוב העם בכללי. הממשלה לא נראית לי כזאת שמאל, יגידו לי ערבים ומרצ, זה נכון שהם מייצגים את השמאל. זה כמו שיגידו שאני מייצגת ימין. גם נפתלי, סער וליברמן מייצגים ימין, אבל אני לא נכנסת לפוליטיקה כי אני לא מבינה במקומות האלה. אני אזרחית מדינת ישראל. חשוב לי להדגיש שאני לא מדבררת את עמנואל, אני לא יודעת מה הוא היה חושב. לצערי, הלוואי שהייתי יודעת, כי עמנואל אדם חכם מאוד שאמרתו הייתה צריכה להישמע ולצערי לא זכינו בזה. אני מדברת רק את עצמי".

כשנשאלה על האירוע עם אחיו של עמנואל, השיבה כי "משה הוא אדם יקר ומדהים, אחד האנשים היפים בארץ הזאת, אם אתה שואל אותי. אדם מלא חסד ועשייה טובה ונכונה. ואם הוא בוחר להגיד דברים בשם עמנואל – זה שלו, הוא אח שלו ויש לו זכות להגיד את זה. זה בסדר גמור מבחינתי. אנחנו גיסים, אני אוהבת אותו, אנחנו משפחה ואין שום מריבה בינינו, הוא יכול לחשוב אחרת ממני, מותר לו גם להגיד מה עמנואל היה חושב. הוא אחיו, הוא מכיר אותו, הוא קרוב אליו".

"אני חייבת להודות שזאת אחת הפעמים ששמעתי נאום והתרגשתי עד דמעות, אני מודה. כי זה להחזיר לנו את הלאומיות שלנו ואת הגאווה היהודית והישראלית שלנו. זאת הארץ שלנו, אנחנו עם אחד", אמרה בסיום דבריה.