ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס החלפת ראש המוסד שנערך היום (שלישי) והתייחס לאיום האיראני ולקשריה של ישראל עם ארצות הברית: "אם אנחנו נצטרך לבחור ואני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר", אמר רה"מ.

נתניהו הוסיף כי "האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני. בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף".

גם ראש המוסד היוצא יוסי כהן, נשא דברים במעמד הטקס והתייחס לסיום תפקידו: "התפקיד הזה לא דומה לאף תפקיד שעשיתי בעבר. התפקיד הזה מבטא אחריות טוטאלית, הן מולכם עובדי המוסד והן אל מול ראש הממשלה, המדינה ומקבלי האחריות בדרג המדיני".

"זו אחריות מול המשימות הקריטיות שלנו: הגרעין האיראני, פעולתה של איראן באזור, ארגוני הטרור וההתעצמות בזירה, איומי הסייבר והצורך לשמור כל העת, דיברנו על זה לא מעט בינינו ובתוכנו, על עליונות בראש ובראשונה במשאב האנושי בגיוסם של הטובות והטובים ביותר שיש בישראל כולה – עליונות במבצעים, בטכנולוגיה ובמודיעין", הוסיף. 

ראש המוסד הנכנס, דוד ברנע, התייחס בדבריו גם הוא לאיום האיראני: "אתגרי הביטחון שלנו גדולים מאוד, ראש הממשלה הזכיר את זה, בראש הרשימה ניצבת איראן. צריך לומר בקול רם וברור, איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית".

"המציאות מחייבת אותנו להיערך כדי ליצור אופק חדש שיתאים לסדרי עולם שונים ברמה הגלובלית, האזורית והטכנולוגית. עוצמתו של המוסד הנה כעוצמת המשרתים בו", המשיך.  

בסיום דבריו פנה ברנע לאנשי המוסד: "ההון האנושי שלנו זה אתם: אנשים חכמים, ערכיים, משימתיים. אתם מרכיבים את סוד עוצמתנו. אתם הסיבה לכך ששמו של המוסד הולך לפניו בעולם כולו, אתם המקור להצלחת מבצעינו וגאוותנו. אני שצמחתי בתוך הארגון, מכיר אתכם אחד אחד. אני רואה אתכם במטה, באימונים ובשטח. יודע שיש לעם ישראל כולו על מי לסמוך".