למרות הלחצים שהפעילו במפלגות הימין על חברי מפלגת ימינה לאורך הערב, הודיע הערב (רביעי) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי עלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. חברי הכנסת מהימין תקפו על המהלך.

ח"כ איתמר בן גביר, התייחס לכניסתה של מפלגת רע"מ לקואליציה וכתב: "עלה בידי להקים ממשלה עם תומכי טרור. שלכם, נפתלי בנט".

ח"כ מיקי זוהר צייץ התייחסות: "השמאל חוגג אבל זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. בנט, סער ושקד צריכים להתבייש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לדברים וכתב: "נפתלי בנט בסך הכל מימש הערב את תכניתו הסדורה מלפני הבחירות לחבור ללפיד כדי להדיח את נתניהו ולהיות ראש ממשלה בכל מחיר. זו שעליה התווכחנו וגרמה לנו להיפרד. זו שהוא שיקר ביודעין כשהכחיש לכל אורך מערכת הבחירות. זו שניסיתי לזעוק מעל כל במה במערכת הבחירות והיו מי שכעסו עלי ולא האמינו".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב בחשבון הטוויטר שלו:"'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'. יש שבחרו הערב את הדרך שלהם, זו ההפוכה לדרך שלנו. דרך של בחירה בשררה ונטישת הערכים, ערכי הימין וערכי הציונות הדתית. לא נוותר עד הרגע האחרון בשביל למנוע את הקמת הממשלה שהדבר היחיד שמשותף לה הוא 'שנאת נתניהו'".

שר הדיגיטל הלאומי, דודי אמסלם, כתב טרם הכרזת לפיד: "כשראש הממשלה התקשר לא מזמן לרב קנייבסקי כל השמאל הזדעזע והזדעק. אבל עכשיו כשממתינים לאישור מועצת אל-שורא כדי לתת הכשר למנסור עבאס להיכנס לממשלת השנאה, זה כמובן לגיטימי ומותר. בנט וסער- אתם מביישים כל ערך יהודי!".