פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל ביה"ח הדסה, שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ויריב אופנהיימר ב-103FM והצהיר כי הוא מתכוון להחרים את טקס ההוקרה לצוותים הרפואיים שנאבקו בנגיף קורונה: "אני לא יכול להיות צבוע. איך אופיע בטקס לקבל מדליה ביד ימין, כשביד שמאל אני לא מסוגל לטפל בחולים שמגיעים אלינו בהיעדר תקציב".

"השאלתי תרופות מתל השומר כדי לטפל בחולי סרטן, בעוד בעצמי נתתי תרופות לבית החולים שערי צדק. אני נמצא במצוקה אישית, במצוקה של בית החולים הדסה ובמצוקה של כל עם ישראל", אמר רוטשטיין. הוא הוסיף כי "נראה ש'הכושי עשה את שלו והכושי יכול ללכת' ואני לא מצליח להבין כיצד זה ייתכן". 

לטענתו, בין מחרימי הטקס נמנים שבעה בתי חולים ציבוריים, "אני מרגיש שאני חייב למחות, להגיד את מה שיש לי לומר מול המיקרופון כי אין מישהו אחר שמייצג את החולים שמטופלים היום בבתי חולים אלה. אם מטעמים כאלה ואחרים אחדים או כולם מבתי החולים האחרים יעדיפו להגיע לטקס זו זכותם".

כשנשאל לגבי הדיווחים כי הגורמים הרפואיים קיבלו 960 מיליון דולר במסגרת הסכמים עם משרד האוצר השיב: "מעולם לא קיבלנו את הסכום הזה וגם לא הובטח לנו סכום כזה. יחד עם זאת, מדובר על כך ששר האוצר התחייב ל-600 מיליוני שקלים וזה נחתם על ידו אישית בנייר כתוב שאני מחזיק העתק ממנו ולדאבוני זה לא קרה".

רוטשטיין התייחס בסיום דבריו לשאלה האם שוחח עם שר הבריאות המיועדניצן הורוביץ: "אינני יודע אם הוא יהיה שר הבריאות הבא. אבל שלא יהיה ספק שברגע שייבחר שר בריאות חדש או שתישאר ממשלת המעבר עד לבחירות הבאות אמשיך לדבר עם כל מי שירצה לדבר איתי".