שיתוף פעולה יוצא דופן נרקם בחודשים האחרונים בין דואר ישראל לסניף של האגודה למען העיוור הפועל בבית מינה באשדוד - במקום, המשמש כמרכז תעסוקתי עבור עיוורים וכבדי ראייה בעיר, הוקם מרכז מסירת חבילות המופעל על ידי כבדי ראייה.

לדברי סמנכ"ל חטיבת הדואר והקמעונאות בדואר ישראל בני לוי, מרכז מסירת החבילות בבית מינה מופעל על ידי כ־60 עיוורים וכבדי ראייה תושבי אשדוד בגילאי 20־60, כאשר כל משמרת מונה שלושה עובדים המתפעלים את מרכז המסירה.

"זה זמן רב שרצינו לפתוח מרכז מסירת חבילות במקום על מנת להרחיב את הפעילות התעסוקתית, ולאפשר חשיפה לפעילות העיוורים והיכרות של הקהילה עמם מקרוב. כשפנינו לדואר ישראל, הם התלהבו מהיוזמה לא פחות מאיתנו", סיפרה מנהלת הפרויקטים באגודה למען העיוור אילנה אסייג.

לדבריה, בנוסף לכך שמרכז המסירה של הדואר הגדיל את הפעילות התעסוקתית במקום, הוא תרם להעלאת מודעות בקרב תושבי אשדוד המגיעים לאסוף את החבילות בכל הנוגע לאוכלוסיית העיוורים בעיר וליכולותיהם התעסוקתיות.

"אני מאוד נהנית מהעבודה במקום, מהצוות ומהלקוחות עצמם", סיפרה אלין פפיסמדוב (20), תושבת אשדוד הלוקה בגלאוקומה (מחלת עיניים הפוגעת בעצב הראייה) מלידה.

פפיסמדוב, העובדת גם כמפקחת על רציפות ותקינות העבודה בבית מינה, למדה בכיתה רגילה בית הספר, הוציאה תעודת בגרות ובגיל 18 התגייסה לשירות לאומי במשך שנתיים במשטרת ישראל.

למרות זאת, היא לא האמינה שתוכל לבצע את העבודה כהלכה, עקב הקושי הרב בקריאה ומגבלות הראייה. "לא חשבתי שאצליח לבצע עבודה הדורשת מאמץ בראייה. כשהגעתי למקום רציתי רק לסדר סחורה כי זה מה שחשבתי שאני יכולה", היא הסבירה.

לדבריה, הסביבה העוטפת, החברים לעבודה והמנהלים ידעו לספק את הביטחון הדרוש להצלחתה והצלחת המיזם. "ניסינו לחשוב ולמצוא פתרונות פשוטים או יצירתיים. עם הזמן הבנתי שקיימת אפשרות להיעזר בהגדלת גופן במחשב על מנת להקל על תהליך המסירה. כל המערכת העניקה לי את הכלים הדרושים כמו לשאר הצוות כדי שזה יצליח, וזה עובד מצוין", היא מסכמת.