"אתם קוראים לו בוגד כל הזמן": ויכוח סוער התעורר הבוקר (ראשון) בין העיתונאים בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM סביב הודעתו החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן, ועל רקע המצב הפוליטי והמדיני המתוח.

"לכו תדחפו את ההסתה שלכם, אנחנו לא קונים את זה, אתה לא מבין?", אמר מגל בכעס. "קראתם לנתניהו בוגד, מוכר את ביטחון המדינה, אתה קורא לו בוקר בוקר שקרן ונוכל הכי גדול, בוגד במדינה, מכר את הצוללות למצרים על מה אתם מדברים? על מה? ראש השב"כ אמר? אז מה אם ראש השב"כ אמר. הוא אמר שאין איום קונקרטי, אז מה זה הדיבור הזה? על האווירה הכללית? מה באווירה הכללית שונה ממה שנעשה לנתניהו?".

"תשיג מראה, תסתכל על עצמך ותראה מה שונה", השיב לו כספית. מגל התפוצץ: "יאללה נו, אתה מוכן לענות ברצינות פעם? איזה נודניק נהיית ברצינות, תירגע. אי אפשר לקיים תוכנית, אני שואל שאלה – תענה תשובה. אם אין לך מה להגיד, תשתוק".

"אני לא אשתוק", ענה כספית. "תציב מראה מולך ומול חבריך, תשמע את כל מה שקורה ואת האזהרה של ראש השב"כ, מה קורה ברחובות. אני לא בחקירה צולבת שלך. אני אגיד מה שאני רוצה, לא מה שאתה שואל אותי. השאלות שלך מעניינות את סבתא שלי ז"ל. אני אענה לך איך שאני רוצה, מה שאני רוצה. כרגע יש לנו אזהרה של הגורם הכי בכיר, הכי מקצועי שעוסק בזה", הוסיף.

"לא בא לי לדבר על ההסתה", אמר מגל, "זה מניפולציה שלכם. ראש השב"כ, ראינו שראשי השב"כ היו בדגלים השחורים". כספית ענה: "מי שקורא לממשלה ממשלת זדון הוא מסית, מי שקורא לבנט ושקד מרגלים, שאתה יודע מה היה דין התנ"ך אלו שהוציאו את דיבת הארץ רעה, ומי שלא רואה את הכתובת על הקיר".

נדב ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
נדב ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

עוד אמר: "מי שלא רואה את הכתובת על הקיר, ומשווה את זה לאישיות הכי מוגנת בעולם שלא זזה בשטח לא סטרילי וסידר לעצמו המשך אבטחה לכל חייו, יצטרך מתישהו להתמודד מול כל מה שאמר, אתה. אני אתחיל להסביר שלא התכוונת".

מגל לא נשאר חייב: "אני דואג לך שתצטרך להסביר. כמה פתטי אתה יכול להיות? יש מצב שראש השב"כ בדגלים השחורים? יעזוב את תפקידו ויחבור לדגלים השחורים, שיהיה בשמאל כמו יעקב פרי, כרמי גילון, רוב ראשי השב"כ שהיו? יש מצב שהוא בשמאל ופשוט באווירה הכללית הוא אמר מה שגלאון אומרת? למרות שעשיתם את אותו הדבר לנתניהו במשך שנה וחצי? שימו את קולות הבוגד, להזכיר לכם. 'ביבי בוגד עם הצוללות, זאת בגידה, בגידה, על גבול של בגידה, יש חשד שידו בדבר שמהווה בגידה'. אם יקרה משהו אני אצטרך להתנצל על זה שנתתי לך פתחון פה?".