הפזמונאי יוסי גיספן פרסם תגובה בפייסבוק לפוסט שכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה הביע דאגה רבה למצב הנוכחי במדינה ולאווירה המתוחה ברשתות החברתיות וברחובות, והזהיר מפני מלחמת אזרחים. לאחר פרסום התגובה הועלו טענות כנגד גיספן, לפיהן הפזמונאי מסית למלחמת אחים. גיספן התארח היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וביקש להבהיר את הדברים.

"נתניהו כתב פוסט עם טענות שאנחנו רגילים לשמוע, חלק אני מקבל וחלק לא בדקתי אז אני לא יכול לעמוד מאחורי זה אבל בסה"כ רציתי להעביר את המסר והכי מרגיז אותי שאני בא להעביר מסר של פיוס, ריבונו של עולם כולם לרדת מהעצים, אתם הורגים, יש לנו ילדים כאן. במקום זה, פירשו את זה כ-'אתה מסית למלחמת אחים'. אני סך הכול מתריע, ריבונו של עולם, ואומרים שאני מסית למלחמת אזרחים?", אמר גיספן.

"למרות שידוע לנו למי שמורה הנבואה, אני בכל זאת הרשיתי לעצמי לפני שנה ושלושה חודשים להגיד אצל רבקה מיכאלי ב-103FM שאנחנו בפתחה של אנרכיה", אמר גיספן והסביר: "מסתבר שלא טעיתי, האנרכיה יצאה לדרך, הפגנות מכוערות יצאו לדרך, שקצת חרגו מגבול הטעם הטוב. הקורונה, האבטלה, המלחמה או המבצע שהיה בעזה, הביאו אותנו היום למצב שאי אפשר לכנות אותו אחרת אלא התחלה של מלחמת אזרחים. אתה רואה שגם יהודים וגם ערבים פוגעים אלה באלה, בעיקר זה מתחיל מהצד הערבי שמוסת על ידי גורמי טרור שפורעים בבתים של יהודים, שמשליחים בקבוקי תבערה אל עבר מכוניות, פוגעים באנשים וזה חוזר בחזרה. יש לי חברים ערבים שאומרים לי יוסי אנחנו מפחדים, הילדים שלנו פוחדים לצאת מהבית .יש לי חברים יהודים שאומרים הילדים שלי מפחדים לצאת לעבודה כי בדרך הם עוברים בכביש ומפחדים לחטוף בקבוק. אנחנו במקום שבו אנו חייבים לעצור את זה".

גיספן הוסיף, כי "בלי קשר לנטייה הפוליטית של אדם, גם שלי וגם שלכם, אנחנו חייבים לקרוא קריאה גדולה לעצור את ההתדרדרות של השיח החברתי. הוא הולך למקום מאוד אלים, נפסיק כולנו להיות שופטים, כל אחד נהיה בג"ץ בפני עצמו, זה קובע החוק טוב או לא טוב, הוא יורשע או לא יורשע, אנחנו לא שופטים".

לדבריו, "בצד השמאלי של המפה הפוליטית יש נימה מתנשאת שמניחה שהיא מכירה את החוק קצת יותר טוב מהצד הימני אבל אפשר לראות את זה גם בצד הימני. יש מגמתיות וצריך לעצור, תניחו את הדברים במקומם, ביהמ"ש יעשה את שלו, המחוקק שנבחר יעשה את שלו, ואנחנו כציבור נמשיך להתנהל כציבור שפעם בארבע שנים ולא כל שבועיים הולך לבחירות. אנחנו צריכים לקבל את מי ששמנו לשלטון. תפסיקו, פשוט תפסיקו. השיח הלוחמני, השיח הזה בסוף מגיע לאלימות כי מה שמרשים בתקשורת לעשות, אז למטה בשטח מרשים הרבה יותר. בואו נעצור את זה, בואו ניקח את זה כמשימה לאומית לעצור את השיח האלים כי כבר התחיל להישפך דם. למה אנחנו מחכים?".

הפזמונאי קרא "לעצור את השיח האלים בתקשורת", והוסיף כי "כמו שהתקשורת יודעת להשפיע עלינו ולפרסם מוצרים ואחר כך אנשים קונים אותם, הציבור יקנה את המגמה הזאת ואולי ירדו מהעצים. די".

"אני כועס על זה שמדינת ישראל ואני לא יודע על מי להצביע כרגע עומדת במצב רופס. אני לא מדמיין את אנגלה מרקל רוצה לקיים מצעד של תנועת נוער בברלין עם דגלים ויבוא טרוריסט אפילו מדאעש ויגיד אם תעשי כך וכך נזרוק לך בקבוקי תבערה. לא יכול להיות. לא אצל מרקל ולא בלונדון ולא בשום מקום בעולם זה לא יקרה", אמר גיספן.