ארבע שנים לאחר שחברי ועדת החקירה המיוחדת בבחינת מעמדה המוניציפלי של בת ים, שהוקמה על ידי שר הפנים לשעבר גדעון סער, המליצו על איחוד בין בת ים ותל אביב לרשות מוניציפלית אחת, הודיע היום (שלישי) שר הפנים אריה דרעי כי הוא מבטל את האיחוד המתוכנן. 

במכתב ששלח השר דרעי לראשי הערים, רון חולדאי וצביקה ברוט, נימק את החלטתו ורשם: "בהתאם לנתונים המקצועיים שבידי משרד הפנים, עיריית בת ים מממשת את תוכנית ההבראה עליה חתומה ועומדת ביעדי הגרעון המוגדרים בה. בהתאם להצהרות העירייה ונתוניה התקציביים בשלב זה, בתום שנת התקציב 2022, צפויה העירייה לעמוד ביעד של איזון תקציבי". 

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט התייחס להחלטה ואמר: "זהו יום חג לבת-ים. אני גאה על המהפך הכלכלי שביצענו, ועל השבחים והאמון מצד המדינה. לכל אורך הדרך אמרתי כי עם ניהול מקצועי, שקיפות, ונקיון כפיים, ניתן להביא את בת-ים לאיזון כלכלי ולשיפור דרמטי של השירות לתושב. עבדנו קשה מאד עבור ההישג הזה, ובכוונתי להמשיך ולהוביל את העיר להישגים רבים גם בשנים הבאות".

על פי התוכנית המקורית, במסגרת האיחוד היה צפוי לפעול מתווה בעל שלושה מרכיבים: חלוקת הכנסות שנתית של עיריית תל אביב לעיריית בת ים בהיקף של 30 מיליון שקל מארנונה ממשלתית (משרדי ממשלה ומחנות צה"ל שבתחום העיר תל אביב) וזאת, עד לאיחוד המלא בין שתי העיריות, הקצאת מענק היקף של 30 מילון שקל עד למועד האיחוד ובמקביל, ביצוע תהליך התייעלות של עיריית בת ים בהיקף של כ-20 מיליון שקל.