מעל ל-70 צוותי כיבוי פועלים במוקדים שריפות שונים בארץ, כאשר הראשונה פרצה היום (רביעי) בהר הרוח הסמוך לנווה אילן. צוותי כיבוי ומטוסי כיבוי רבים הוזנקו למקום, כאשר הוסרה הסכנה מעל הישובים מעלה החמישה, יד השמונה וסטף, אולם טרם הושגה שליטה באירוע. לא דווח על נפגעים או על לכודים. במקביל, לוחמי האש מתחנות נתיבות אופקים ואשכול פעלו בשריפה גדולה ומתפשטת בנחל הבשור, בסמוך לצאלים.

בתוך כך, עשרה צווותי כיבוי ממשיכים לפעול בזירת השריפה בהרי ירושלים בהם עלו באש 2,650 דונם של חורש, כאשר ריכוז המאמץ הוא בהר הרוח בו האש מסרבת לדעוך. 

צוותי כיבוי נוספים פעלו בשריפות שפרצו באריאל, ובמוקד נוסף בשומרון. בהגיעם של הצוותים לזירה באריאל, זוהתה חזית אש באורך כקילומטר ועלה החשד כי מדובר בהצתה. כ-70 דונמים של חורש טבעי נשרפו, אך לוחמי האש הצליחו להשיג שליטה על האירוע.

השריפה בהר הרוח. קרדיט צילום: רועי חיימוף

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר בתום הערכת מצב כי: "המאמץ העיקרי בשלב זה - טיפול משותף של משטרת ישראל יחד עם גורמי המועצה ביישובים על מנת להחזירם לשגרה, ככל הניתן, והמשך פעולות הכיבוי במוקדים הנותרים על ידי לוחמי האש בסיוע מטוסי הכיבוי".

המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, המליץ לחולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון המתגוררים ביישובים הסמוכים למוקד השריפה (מעלה החמישה, קריית ענבים, טלז סטון, קריית יערים, בית נקופה, נטף, אבו גוש, שכונות מערביות של מבשרת ציון, הר אדר, נווה אילן, מוצא והאזור), להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ. כמו כן, על יתר האוכלוסייה לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן. זאת, פרט למקומות שבהם המשטרה וכוחות הכיבוי הורו על פינוי.

השריפה סמוך לנווה אילן (צילום: דני זקן)
השריפה סמוך לנווה אילן (צילום: דני זקן)

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, קיים בזירת השריפה הערכת מצב מיוחדת, בראשות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. הופעלה פקודת סיוע הדדי ממחוזות דרום, מרכז ודן, ויחידת העילית 'להבה' הגיעה למקום. כמו כן, לטובת מאמצי הכיבוי מופעלים עשרה מטוסי כיבוי, מסוק כיבוי ומסוק חוזי של משטרת ישראל.

לאחר זמן ממושך בו כבישים הסמוכים למוקד השריפה נחסמו לתנועה, כלל הדרכים נפתחו לתנועה. בנוסף, באישור גורמי הכיבוי, נפתח לתנועת רכבות הקו המהיר בין תחנות הרצליה וירושלים יצחק נבון לכל אורכו. תנועת הרכבות תחזור לסדרה בהדרגה בזמן הקרוב.