לאחר שהחליט מפכ"ל המשטרה לאסור על ח"כ איתמר בן גביר להשתתף בצעדת הדגלים, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיים הערב (רביעי) דיון מיוחד בנושא.

בתוך כך, בן גביר הודיע כי הוא צפוי להגיע מחר לשער שכם שם ימסור הצהרה על "התקפלות מפכ"ל המשטרה והתקדים החמור של שלילת חסינות חברי הכנסת".

ח"כ בן גביר אינו מתכוון שלא להישמע להנחיות המשטרה, או להגיע עם מאות או אלפי פעילים, אך כן מתכוון להגיע למקום ולמחות נגד מפכ"ל כושל שנכשל בלוד ורמלה והיום הוא שולל מחברי כנסת את זכות החסינות הנתונה להם ומונע הנפת דגל ישראל 100 מטר מהרכבת הקלה.

מוקדם יותר היום, אמר בן גביר כי המשטרה הודיעה לו שלא יוכל לצעוד מחר בעיר העתיקה, ולעלות להר הבית. "קץ הדמוקרטיה. פוגעים בחסינות חברי הכנסת. המפכ"ל נכשל בטיפול בפורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא פוגע בחסינות חברי כנסת. מצפה שרוה"מ יהפוך החלטתו", הוסיף.

בתוך כך, קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הודיע לבן גביר כי בתום הערכת מצב שקיימה המשטרה ועל פי החלטת מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי, הוחלט שלא תתאפשר לו כניסה מחר למתחם הר הבית נוכח הערכות של גורמי המודיעין והשב״כ. לדבריו, עלייתו להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר עד כדי פגיעה בביטחון המדינה.

כמו כן, הודיע גריף לבן גביר וחברת הכנסת מאי גולן, כי גם בקשתם לערוך מחר מצעד משער שכם לכותל המערבי לא תתאפשר: "פעילות חברי הכנסת עלולה במידה גבוהה של ודאות להביא לפגיעה חמורה בסדר הציבורי עד כדי פגיעה בביטחון המדינה״.

זו היא אינה הפעם הראשונה בה נאסרת עלייתם של חברי כנסת להר הבית, כאשר כבר ב-2015 הודיע ממלא מקום מפכ"ל המשטרה דאז, ניצב בנצי סאו, על החלטה דומה. במכתבו ליו"ר הכנסת כתב ניצב סאו: "הנני סבור כי עליית חברי כנסת להר הבית לעת הזו תביא להגברת המתיחות בהר, מתיחות אשר בסבירות גבוהה תקרין ותשפיע על מצב הביטחון במדינה כולה".

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני החליט אתמול לדחות את מצעד הדגלים בירושלים מיום חמישי הקרוב ליום שלישי הבא, ה-15 ביוני, במתווה שיסוכם עם המשטרה. לצד זאת, נשמעה ביקורת חריפה מצד גורמים במערכת הביטחון על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית מצעד הדגלים. "השארת הנושא על סדר היום מריחה משיקולים פוליטיים ולא ענייניים וגורמת לנזק מיותר", אמרו הגורמים.