ירושלים ידועה בכמות הצעירים העזובים ברחובותיה - בעיה שהעירייה לבדה לא מצליחה להתמודד איתה - ובכל זאת, פעילות עמותת "אהבת חינם - לתת בשביל לתת", המסייעת לבני הנוער מדי יום חמישי בכיכר ציון, הופסקה במפתיע בחודש האחרון על ידי העירייה. זאת בטענה ש"בכיכר יש תיירים, וזה לא נראה טוב", וללא מתן מענה או מיקום חלופי.

מדי שבוע הגיעו למקום מאות צעירים שקיבלו מהמתנדבים מזון וציוד בסיסי להמשך השבוע ושיחות תמיכה בניסיון לגשר בינם לבין משפחותיהם. עם הפסקת הפעילות, הקימו כמה מהם קול צעקה בדמות הפגנה, אך ללא הועיל.

מנכ"לית ומייסדת העמותה טובה ספרנאי מספרת: "בחודש האחרון עיריית ירושלים החלה להקשות עלינו, מאחר שזה פוגע לטענתם במוניטין התיירותי של המקום. זה הרי רק תירוץ לכך שלא נגיע למרכז העיר".

"נודע כי עלינו להפסיק את הפעילות, כי זה 'לא נראה טוב שמחלקים אוכל חינם לבני נוער', אף על פי שהם זקוקים לזה והם דרי רחוב. כששאלתי את אחד העובדים בעירייה מי ידאג להם אם לא אני, התשובה הייתה: 'שיחשבו פעמיים לפני שהם נפלטים לרחוב ויבינו שברחוב הם לא יקבלו את המענה, ובטח לא אוכל בחינם'. פה כבר ממש היה לי קשה לעכל את מה ששמעו אוזניי".

היא מוסיפה: "באותו יום פנו אליי בני נוער ששאלו מדוע אנחנו לא מגיעים לכיכר, וכשהבינו את הסיבה הם התארגנו לבדם להפגין". לדבריה, "אנחנו לא נוותר. סייענו בעבר לנערים רבים לשוב לביתם בגישור עם המשפחות, הוצאנו אותם ממעגל של זנות ורעב, ונמשיך לעשות זאת".

מעיריית ירושלים נמסר ל"מעריב" בתגובה: "כל הכנסת רכב לכיכר ציון ולמדרחוב, וכן פעילות בסמוך למסילת הרכבת הקלה, מהווה סכנה ועלולה לגרור פגיעה בחיי אדם. בהתאם לכך, החליטה העירייה לא לאפשר לכל גורם להכניס רכבים או להקים דוכנים במקום. העירייה מברכת על העשייה של העמותה ותפעל למצוא לה מיקום חדש, שיהיה מקובל על כל הצדדים".