שבת של טרגדיות: צעיר בן 19 נהרג היום (שבת) לאחר שרכבו עף מגשר בעיר מודיעין-מכבים-רעות. צוותי מד"א שהגיעו למקום דיווחו על לכוד מחוסר הכרה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. 

פראמדיק מד"א ישי ראוכברגר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב שהיה מעוך בחלקו הקדמי והעליון. נהג הרכב, צעיר בן 19 נלכד במושב הקדמי כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות תוך כדי פעולות החילוץ אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

מוקדם יותר היום, גבר כבן 67 טבע למוות בחוף ים בקרית ים. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ובהמשך פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשמצבו היה קריטי, שם קבעו את מותו.

חובש בכיר במד"א יהונתן קרבחל סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לטיילת ואזרחים סימנו לנו מרצועת החוף הלא מוכרזת שאין בה מציל. הגבר שנמשה מהים ע"י עוברי האורח שכב על החול כשהוא ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן מכות חשמל, הכנסנו את הגבר לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע החייאה כשמצבו קריטי".

אירוע הטביעה בחוף דור (צילום: דוברות מד''א)
אירוע הטביעה בחוף דור (צילום: דוברות מד''א)

כמה שעות לאחר מכן, גבר כבן 50 טבע בחוף דור. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאת, בסופן נאצלו לקבוע את מותו. 

פראמדיק מד"א ליאור אלמקייס סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף המוכרז וחברנו למציל ולחובש של החוף שביצעו פעולות החייאה בגבר שנמשה מהים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נקבע מותו".

עוד היום, רוכב אופניים בן 62 נפצע במהלך רכיבה בשטח פתוח בדרום מדבר יהודה סמוך לים המלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, בסופן נאלצו לקבוע את מותו. 

פראמדיק מד"א אורי דדון סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לכניסה לשטח והלכנו מרחק של כשני ק"מ עם הציוד הרפואי עד שהגענו לרוכב שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי הטיפול הרפואי הצטרף אלינו צוות רפואי מוסק של הצבא ולצערנו לאחר פעולות החייאה נאלצנו יחד עם הרופא לקבוע את מותו".