לוחמי האש הרבים ומטוסי הכיבוי שהוזנקו לדליקה שפרצה בסמיכות ליישוב הצליחו להכיל את האש אך טרם הושגה שליטה מלאה על השריפה. שריפה גדולה פרצה בהר הקפיצה ומאיימת על כנסייה הנמצאת בסמיכות 

צוותי ומטוסי הכיבוי שהוזנקו לשריפה שפרצה היום (ראשון) סמוך למבשרת ציון הצליחו להכיל את האש  אך טרק השיגו שליטה מלאה על הלהבות. מוקדם יותר פונו מספר בתים בקו הראשון של האש שעשתה את דרכה לעבר היישוב ונחסמו מספר צירים מרכזים. מ"כבאות והצלה" נמסר כי אין חשש לבתים ביישובים מוצא עילית ובמבשרת ציון וכי כרגע הצוותים פועלים להשתלטות מלאה על השריפה. 

מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טויטו ,אמר בתום הערכת מצב: "הרוח ששינתה את כיוונה לא פעם הקשתה מאוד על מלאכת הכיבוי והביאה את הלהבות קרוב מאוד לקוי הבתים הראשונים. פעולה נחושה של לוחמי האש נשאה פרי ואנו מתקרבים לשליטה".

מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות נמסר בעקבות השריפה באזור מבשרת כי לאור השריפה המתרחשת באזור מבשרת לכיוון מוצא עילית בליווי ריחות כבדים של עשן, המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ באזורים הנ"ל לחולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ. ליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן. זאת, פרט למקומות שבהם המשטרה וכוחות הכיבוי הורו על פינוי. המשרד יעדכן בהמשך ככל שיידרש.

השריפה בהר הקפיצה (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל)

במקביל לכך בשעה האחרונה משתוללת שריפת חורש בהר הקפיצה הסמוך לנצרת. צוותי כיבוי רבים וארבעה מטוסי כיבוי פועלים לכיבוי הדליקה שמאיימת על כנסייה שנמצאת בסמוך. 
כמו כן, טרם הושגה שליטה על השריפה פרצה ביישוב אדורה שבהר חברון. תושבי היישוב פונו מבתיהם.