שרת התחבורה לשעבר חברת הכנסת מירי רגב עוררה סערה לאחר שנאמה אתמול בטקס חילופי השרות במשרד התחבורה וסיפרה מה למדה מההיסטוריה. "למדנו מההיסטוריה שבכל מקום שיש רכבת יש חיים", אמרה רגב. הסאטיריקן ואיש הטלוויזיה ליאור שליין, שהוא גם בן זוגה של שרת התחבורה הנכנסת מרב מיכאלי, פרסם קטע מתוך נאומה של השרה היוצאת ולעג לה, תוך שהוא מקשר את המשפט שאמרה לשואה, בה נשלחו יהודים בהמוניהם באמצעות הרכבות אל מחנות המוות. רגב לא נותרה חייבת והשיבה לשליין בפוסט ארוך ונוקב בפייסבוק.

וכך כתבה: "פוסט שחשוב לשתף לחברות והחברים, שאולי נתקלו אתמול במעשה המרושע והנבזי של ליאור שליין. אתמול פרסם שליין קטע מתוך נאומי בטקס החילופים של שרות התחבורה, ובאמצעות הוצאתו מהקשר ניסה לסלף ולשקר תוך חשיפת הפנים הרעות ומלאות השנאה שלו ושל חבר מרעיו. הציטוט שהוא הביא היה קטע מתוך נאומי וכלל את המשפט: 'למדנו מההיסטוריה, שבכל מקום שיש רכבת, יש חיים'".

עוד כתבה רגב: "שליין כמובן ניסה באקט לעגני אלים, תמהיל של שובניזם, שנאת מזרחים ורוע לב, לקחת את המשפט הזה לאסוציאציה של השואה הנוראה. שבה נשלחו יהודים בהמוניהם אל מותם באמצעות מסילות הרכבת אל מחנות המוות. זהו פרצופו של מחנה ה"ריפוי" וה"איחוד" שאינו יכול להתאפק גם ביום חילופי ממשלת ההונאה והקומבינה, מללעוג, לשקר ולהסית ברשע בלתי נתפס".

לדברי השרה היוצאת, "הצוות המסור שלי רצה להגיב, ואפילו טרח לעבור על נאום בת זוגתו, שרת התחבורה הנכנסת מירב מיכאלי כדי לחלץ משם קטעים בעלי פוטנציאל דומה להוצאה מהקשרם, אבל הורדתי את כל הרעיונות הללו מהשולחן. ראשית, משום שעם כל הכבוד, היא לא אחראית למעשיו של מר שליין ועומדת בזכות עצמה וחשוב מכך, משום שמדובר בנושא בעל חשיבות לדיון ציבורי, אחרי שנים שבהם נפגעה הפריפריה בישראל בידי ממשלות עבר, שקיבלו החלטות שהחלישו את החלשים ממילא וחיזקו עוד יותר את תושבי המרכז כליאור שליין ודומיהם, באמצעות טבעת חנק תחבורתי שהוטלה על הפריפריה. רק ממשלת הליכוד בעשור האחרון שברה את הפרדיגמה והחלה באמת 'לחבר את ישראל'".

"בחזרה לנאום שלי – הנה הקטע המלא, לא מנותק מהקשרו שאמרתי", המשיכה רגב. "אחת ההחלטות הראשונות שלי, עם כניסתי לתפקיד, היה לחתום על אישור תקציבי לקידום תכנון המסילה המזרחית על בסיס הרכבת העות'מאנית ההיסטורית, בחלקיה הצפוניים. אני גאה על כך שאחת ההחלטות הראשונות שלי כשרה קשורה בתיקון עוול היסטורי, היו שפירקו את המסילה, ויש מי שמחבר אותה. זו זכות היסטורית לשקם את תוואי המסילה המזרחית, ולמעשה לחבר את ישראל. מסילה אחת שהיא המשל, לאופן חלוקת המשאבים (בעבר) במדינת ישראל, מסילה אחת המבטאת תפיסת עולם והכרה שבידיה של שרת תחבורה בישראל לחולל שינויים משמעותיים בחברה הישראלית, באמצעות תשתיות לאומיות צודקות".

לאחר מכן פנתה אל מיכאלי: "אני פונה אלייך מרב ומבקשת, אל תעצרי את קידום המסילה המזרחית, ישראל זקוקה לציר רכבת במזרחה של הארץ הזו, שיחבר את חלקיה הצפוניים והדרומיים של מדינת ישראל. במהלך החפיפה בינינו, עוד שעה, אציג לך את תוואי המסילה ההיסטורי, כדי שתביני את המשמעות של החיבור, שיקל על פיזור האוכלוסייה, פיזור תעסוקה, יקל על הפקקים, ובוודאי יוריד מהכבישים משאיות עמוסות במטענים, שיוכלו להסיע אותם ברכבות בלילה. כי למדנו מההיסטוריה, שבכל מקום שיש רכבת, יש חיים. והחיים אמורים להגיע, גם לדימונה וגם לקרית שמונה". 

ליאור שליין ומרב מיכאלי (צילום: לע''מ)
ליאור שליין ומרב מיכאלי (צילום: לע''מ)

"הבנתם את שפל המדרגה? את הרוע? את השנאה?", שאלה רגב. "בשעה שאני מבטאת את זעקתה של הפריפריה, שסבלה מהריחוק, מהפערים, מחוסר השוויון בין פריפריה למרכז, מר שליין חושב שזה נושא לעוד בדיחה טפלה מהז'אנר שהוא יודע לייצר. כמו לקחת אמירה כזו ו"לחתוך" אותה מהקשרה, במתכון שמכיל שוביניזם, שנאת מזרחים וחוש הומור טפל ומכוער, והחשוב ביותר, מנסה להסיט את השיח מזכויות הפריפריה לצדק תחבורתי". 

לסיום כתבה, "אני גאה במה שעשיתי עבורכם בתפקידיי השונים במשרדי התחבורה והתרבות והספורט, הבאנו יחד רפורמות היסטוריות, לצדק תרבותי ותחבורתי, השבנו את הגאווה לקולה של הפריפריה אבל צריך להגיד את האמת, עוד עבודה רבה לפנינו. אנחנו נשרת אתכם בגאווה מהאופוזיציה, לוחמים על עקרונות הימין והמחנה הלאומי, עד שיבוא הרגע הנכון לבוא חשבון בקלפי עם כל השותפים להונאה ולקומבינה, עם כל מי שלקחו את קולות הימין והעבירו לשמאל, ובאותו רגע, נמשיך מהיכן שעצרנו ונשלים את המלאכה, עד שנביא את המסילה לכל מקום בארץ, לאילת, לקרית שמונה, לצפון ולדרום כדי ליצור חיים חדשים מלאים בשוויון הזדמנויות, גיוון תעסוקתי וצדק תחבורתי".