חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל על מצעד הדגלים שצפוי להתקיים אחר הצהריים ברחובות ירושלים, וקרא לבטלו. "אני קורא לבטל את מצעד הדגלים גם אחרי שהוא אושר אתמול", הדגיש, "אני קורא לבטל את המצעד הפרובוקטיבי, ולא צריך רק להביע תקווה שהוא יעבור בשלום אלא לא לקיים אותו".

עוד אמר: "מצעד כזה הוא פרובוקציה, והדגל הלגיטימי בירושלים המזרחית, שהוא שטח כבוש, הוא דגל פלסטין, ולא דגל ישראל. לא ציפיתי שבנט יקבל החלטה שונה מנתניהו בנושאים הללו". הוא הוסיף כי "כנראה שהממשלה קיבלה את אותה החלטה שנתניהו קיבל, ושבנושא הזה אין שינוי".

בהמשך התייחס לסערה במערכת הפוליטית והשבעת ממשלת בנט-לפיד: "היה לנו חשוב להזיז את בנימין נתניהו, אך דעתנו על הממשלה הזו ידועה בגלל הצהרותיו של בנט וגם בשל קווי היסוד. היו בינינו שאמרו, שאסור שהקולות שלנו לא יעזרו להזזת נתניהו אם המצב ידרוש זאת". טיבי הדגיש בסיום הראיון כי "תע"ל הודיעה כבר בשבועות האחרונים שהיא לא תצביע בעד הממשלה ובסוף התנגדנו, וגם נתניהו זז. אם הליכוד בונה על המשותפת, הוא יתאכזב. לא נהיה בצד של הליכוד בהצעות אמון קונסטרוקטיביות".

בתוך כך, ח"כ איימן עודה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עדיין לא מאוחר לבטל את חגיגת הכיבוש והשנאה בירושלים המזרחית. הממשלה החדשה צריכה להחליט אם יותר חשוב לה להוכיח לימין שהיא לא ממשלת שמאל, או למנוע פגיעה בחיי אדם".