בהר הרצל בירושלים נערכה היום (רביעי) אזכרה לסגן אלוף יוני נתניהו ז"ל, במליאת 45 שנה לנפילתו במבצע אנטבה. האזכרה נערכה במעמד אחיו, ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, רעייתו ובניהם יאיר ואבנר, קרובי משפחה, ותיקי סיירת מטכ"ל, שגריר ארצות הברית לשעבר דיוויד פרידמן, שר האוצר לשעבר של ארה"ב סטיב וקהל רב.

"יוני נפל לפני 45 שנה. אם היה חי היום הוא היה בן 75 ולו היה חי היה מוסיף תרומות רבות למדינת ישראל. אני מבקש לומר לכם שאין יום שאני לא חושב על יוני. אין יום שאני לא זוכר אותו. תודה לכם שבאתם איתנו היום לזכור את יוני״, אמר נתניהו.

הנשיא הנבחר יצחק הרצוג שהיה הנואם המרכזי בטקס, העלה על נס את סיפור גבורתו של יוני נתניהו ואמר: "ב-45 השנים מאז אנטבה נצרבה בלב כולנו, במוחנו, בסיפורי המלחמה ובאתוס הלאומי של מדינת ישראל דמותו של יוני כדמות החייל, הלוחם, המפקד, האח והמנהיג אליה יש לשאת מבט וממנה ללמוד אומץ וגבורה".

הנשיא הרצוג באזכרה של יוני נתניהו (צילום: ללא קרדיט)
הנשיא הרצוג באזכרה של יוני נתניהו (צילום: ללא קרדיט)

האלוף שי אביטל סיפר על קרב עקוב מדם בין חיילי הסיירת לבין הקומנדו הסורי בקרבת מחנה נפח במלחמת יום הכיפורים, תחת פיקודו של יוני: "מה שראיתי אז היה תמונה שאזכור כל חיי, פתאום ראיתי את יוני מתרומם בשקט גמור, כאילו לא התחולל שם דבר. הוא התחיל להתקדם כאילו שיחק בתרגיל-אש. הוא הלך זקוף, חילק פקודות לימין ולשמאל. אני זוכר את המחשבה שלי אז כחייל שלו: 'לכל הרוחות, אם הוא עושה את זה – אז אני לא מוותר! קמתי והתחלתי להילחם'".

"תיאורים אלו מהווים דוגמא ומופת למורשתו של יוני נתניהו. לוחם ללא חת שהעז לקום מול אש ואויב, מפקד שחייליו מתעצמים תחת הנהגתו מלאת התעוזה, אדם שכל מעשיו והכרעות חייו היו ביטוי לגבורת הנפש, וישראלי שיעשה הכל למען הגנה על הבית, על המדינה, על המולדת והעם", הוסיף הרצוג.

הוא סיים את דבריו באמרו: "מי ייתן ורוחו הטובה של יוני נתניהו תשרה על חיילי ומפקדי צבא ההגנה לישראל לדורותיהם, והלוואי, בני משפחה וחברים יקרים, שהזכרונות המופלאים מהאדם היקר שאיננו יביאו מזור ונחמה לביתכם. יהי זכרו ברוך".

הקדיש נאמר על ידי בנימין ועידו נתניהו ובסיום הטקס הודלקו נרות נשמה והונחו זרים על ידי חבריו של יוני נתניהו בסיירת מטכ"ל ובני המשפחה.