הכתב והפרשן לענייני חרדים של חדשות 13 אבישי בן חיים התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתה של אילנה דיין בגל"צ, שם התייחס לחילופי השלטון והציג תיאוריות על הגמוניה. דיין טענה כי הוא מדמיין, ושאלה אותו מה הוא נוטל כדי לדמיין זאת: "אתה מדמיין משהו שאני מנסה להבין מה אתה לוקח כדי לדמיין את זה, סליחה שאני אומרת את זה", אמרה דיין.

אתה מתעקש שההגמוניה רצתה את ביבי ויכלה לו. אם נתניהו היו מגריל שני עריקים הייתה הונאה לגיטימית.
"אנחנו מדברים על שיבוש המערכת הפוליטית. הכל שובש. מחרימים את הבחירה הדמוקרטית של ציבור ענק. כל חוקי ההגבלה נועדו להגביל את בוחריו כי אנחנו לא סומכים עליהם. אין דבר כזה החרמה של נתניהו, אין דבר כזה חוקים להגבלת נתניהו, יש כאן מהלך של שלילת השיטה הדמוקרטית על ידי האליטה. כל חוקי ההגבלה נועדו להגביל את בוחריו כיוון שלא סומכים עליהם". 

אני מבינה שמה לאחד קורא חוסר נוחות מניהול המדינה על ידי אדם שמואשם בשלושה כתבי אישום אתה קורה הדרה. אבל אני רוצה לשאול על בנט. בהחלטתו ללכת לשותפות עם אותם אנשים שהסכימו בעבר ללכת עם נתניהו, בהחלטה הזו הוא המליך עלינו את ההגמוניה? אלו אותם אנשים שביבי הלך איתם. 
"המהלך של בנט לא מוסרי בצורה קיצונית. מדובר בקבוצה שנהנית במשך 40 שנה מהתקציבים ומהלך השוויון שנועד לעשות שוויון לכל המחנה הלאומי. הפניית העורף שלה לישראל השנייה, לאלקטורט המזרחי, זה מעשה לא מוסרי. המהלך של בנט עם שישה מנדטים לסחוט ראשות ממשלה מיאיר לפיד זה לא מוסרי ולא מכובד. זה שיבוש המערכת הפוליטית לדורות".

אני לא מצליחה להבין למה לא כתבת אף מילה על זה שנתניהו הציע אותו דבר לבנט, גנץ וסער.
"זו האשמת הקורבן. לקחו את נתניהו, ראש ממשלה מוכשר ברמה כלשהי, ובמשך שנים המערכת התישה אותו באמצעות שליטת ההגמוניה במערכת המשפט. היא הפכה ראש ממשלה ליעד מרכזי של מערכת החוק כאילו מדובר במשפחת פשע. ככה הצליחו לשבש את הדמוקרטיה". 

נניח שלצורך הדיון אשאיר בצד את אמירותיך על התשה, הדרה ורדיפה. איך זה שאותה מערכת רדפה את אולמרט ושרון, ולא רדפה את שמיר ובגין?
"המהלך שלה ההגמוניה הוא מהלך של החלשת המערכת הפוליטית מאז 1977. מכיוון שזה המהלך אז הולכים על כל המערכת". 

אתה פשוט מתבלבל. פעם אחת קוראים לנאשם אולמרט ופעם אחת דרעי. לא מצליחה להבין את זה.
"אני אומר שוב. אנשים יוצאים ורוצים לשרוף משהו אחר ואז נשרף להם עוד. מכיוון שהאירוע לא מתוכנן, ההגמוניה מתגוננת באופן אינסטקטיבי. היא רוצה לרסק את המערכת הדמוקרטית ולהעביר את הכח למערכת המשפטית. זה המהלך הגדול". 

אתה מדמיין משהו שאני מנסה להבין מה אתה לוקח כדי לדמיין את זה, סליחה שאני אומרת את זה. אני לא מצליחה להבין. איך יכול להיות שאבישי בן חיים יושב בשפיץ של השפיץ של המערכת ואתה רואה את האור, ואלשיך שגדל בקריית ארבע לא ראה את האור? הוא רק ראה את ההוכחות והראיות? 
"אני יכול לדבר אחרי שנים שבהן שירתתי את ההגמוניה". 

בפנטזיה שלך אלשיך היה צריך לראות את הראיות ולהגיד 'עצרו הכל, זה מלך היהודים, מגן ישראל, אם נגיש כתב אישום זו תהיה רדיפה?' אני רוצה להציע לך רעיון ותבוא עם רעיון שלך. למה שלא תגיד - תקשיבי, מדובר במלך היהודים, האיש שעמס על כתפיו את גורל העם היהודים, ואני מבקש ממכם לתת לו להמשיך לשלוט כי הוא הטוב מכולם. בלי הגמוניה, בלי פרופיילינג. למה שלא תגיד ככה?
"זו שאלה מגוחכת. אם היית אומרת שהורידו אותו בדרך דמוקרטית הייתי אומר שבסדר, אבל זה לא מה שהיה".