"הדרג המדיני מגמגם": האם ישראל לא מצליחה לנהל את מאבקה מול החמאס ולייצב את המצב הביטחוני בצפון? אלוף במיל' ד"ר יום טוב סמיה, מפקד פיקוד דרום לשעבר אמר היום (חמישי) לסיון כהן בתוכניתה ב-103FM כי "מדינת ישראל כל הזמן נגררת לסבבים, שנגמרים ברוב המקרים בצער רב וביגון, ולא מגיעים אליהם מוכנים מטבע הדברים וגם נקודת הסיום לא טובה".

"מאז 1982 מדינת ישראל לא פתחה אף פעם במתקפת מנע ולא במשהו יזום. לא שאני אוהב מלחמות, תאמינו לי באמא שלי שאני שונא מלחמות. כל העשייה הצבאית לא עומדת בפני עצמה, היא תוצר של הגדרות מלחמה של הדרג המדיני, ומזה 14 שנים הדרג המדיני מול חמאס מגמגם, לא מגדיר הגדרה חד ערכית שפירושה מיגור החמאס. יכולנו לעשות את זה ב-2008 בקלות יחסית בעופרת יצוקה", המשיך.

אלוף יום טוב סמיה, שנת 2000 (צילום: ראובן קסטרו)
אלוף יום טוב סמיה, שנת 2000 (צילום: ראובן קסטרו)

"היום יש רוח של שינוי", הוסיף. "על אפם ועל חמתם של תורני הימין, דווקא ממשלת, מה שהם קוראים שמאל, שלדעתי יש בה הרבה יותר ימניים, הולכת ליזום דברים יותר עמוקים ומשמעותיים".

"תמכתי בנפתלי בנט" אמר עוד, "תמכתי באופן ישיר בגדעון סער ואני מאמין שבנט יודע מה צריך לעשות. ישבתי איתו הרבה שעות. הוא יודע ורוצה ללמוד. נפתלי ישב, אני יכול לגלות את זה היום, אצלי בבית 3 שעות כשהוא נכנס למשרד הביטחון, וכמו תלמיד ישיבה ישב, רשם, שאל והקשיב - למרות שידע שאני במקום אחר במפה הפוליטית, ולא רק ממני, מהרבה אלופים אחרים". 

"אני יודע ובטוח בדבר אחד, הממשלה הזאת, יש בין חמשת מוביליה אמון הדדי מאוד גבוה, וזה משמעותית שונה מ-12 השנים האחרונות. הם לא ישאלו את עבאס ואת מרצ בכל הקשור לביטחון ישראל, פשוט לא ישאלו. הם ישתתפו בדיון וזה בסדר, אבל גם עבאס יודע בתוך תוכו שכשמדובר בביטחון מדינת ישראל, עדיף לו להיות בשקט, וזה מה שהוא יעשה".