הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית ורב העיר צפת אמר היום (ראשון) כי יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מחקלאים יהודים ולא מערבים: "אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה, ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה".

"אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים, ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתינו" הוסיף הרב ואמר כי לאור משבר הקורונה יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים. 

כרזת הקמפיין (צילום: דוברות אוצר הארץ)
כרזת הקמפיין (צילום: דוברות אוצר הארץ)

הדברים של הרב אליהו נאמרו על רקע קמפיין ארגון הארץ שיצא לאחרונה בקרב הציבור הציוני דתי וקרא לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים, בין היתר הפיץ הארגון מנשרים עליהם נכתב: "שהעגבנייה הבאה שלכם לא תממן את בלון התבערה הבא" ו-"שהמלפפון הבא שלכם לא יממן את הרקטה הבאה".

בתגובה לדבריו של הרב אליהו, ח"כ מוסי רז ממרצ פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט בבקשה לפתוח כנגדו בחקירה פלילית בחשד לפרסום הסתה לגזענות."אסור לתת לגזענות להרים את הראש. דמויות בכירות בציבור פועלות  במטרה להסית ולחרחר מדון בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל בעבריינים".