בעוד תשעה ימים, עתידים להסתיים ימי החל"ת, להם היו זכאים עובדים רבים בעת המלחמה במגפת הקורונה. בשל העובדה שהממשלה החדשה עוד בוחנת את צעדיה בקפידה, עולה השאלה האם תוארך תקופה זו, או שמא ייאלצו אותם מובטלים לשוב לעבודה על מנת להשתכר בכבוד. מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר התראיין לענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM והביא פרטים נוספים על המתרחש. 

"אנחנו חיים במערכת דינמית, וכל הזמן ישנם דברים שמשתנים. עלינו להתכונן לנדרש". אמר שפיגלר בפתח דבריו וציין כי עבודת מטה רצינית מתקיימת כבר מספר שבועות, במסגרתה נערך הביטוח הלאומי לשינויים במצב. 

"אנו מודעים למשמעות של כל שינוי שכזה כי לכל אדם יש את המאפיינים הייחודיים עבורו", אמר המנכ"ל הביטוח הלאומי. בנוסף אמר: "אנחנו עושים את הכל כדי שהחקיקה הנדרשת תעבור כמה שיותר מהר. אין לנו אפשרות לעשות משהו לפני כן, כי אנו פועלים על בסיס החוק, וכל שינוי מצריך עבודה". 

בהמשך דבריו, התייחס שפיגלר לפקיעת דמי האבטלה ב-1 ביולי ואמר כי המוסד לביטוח הלאומי צריך יהיה מספר ימים של היערכות מוקדמת: "היות וכל שינוי מצריך הרבה מאוד שלבים ועבודה, אנו רוצים שזה יהיה יום לפני ולא יום אחרי, ועומדים בקשר רציף עם נציגי משרד האוצר. אני יודע ששר האוצר עושה הכל כדי לסיים את כל תהליכי החקיקה". 

בסיום דבריו, הדגיש מאיר שפיגלר כי בביטוח הלאומי יפעלו להאריך את מתן המענק לעובדים שיחזרו לעבודה עד סוף יוני 2021: "כל מי שישוב לעבודה עד סוף החודש יזכה למענק שיטיב את מצבו. אנו יודעים שחזרה לעבודה היא צורך ערכי. שוק העבודה הולך להשתנות".