רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה לשעבר, ייעץ בשורה של הזדמנויות לתנועת "הדגלים השחורים", שהובילה את המחאות מול מעון ראש הממשלה עת כיהן בתפקיד בנימין נתניהו, כך דווח הערב (שני) בחדשות 13. 

לפי הפרסום, השיחות שקיים אלשיך היו מול שני בכירי התנועה עמם הוא מיודד ומכיר  מזה כמה שנים. השיחות התנהלוו עם תחילת המחאה ועסקו בהתמודדות של המפגינים עם המשטרה ומול מדיניותה והתנהלות השוטרים בשטח.

עוד דווח כי אלשיך סיפק לתנועה מידע, עצות טלפוניות וגם חיבר אותה עם שורה של אנשים נוספים שיכלו לסייע. הייעוץ כולו נעשה בהתנדבות, הוא לא השתתף בישיבות פוליטיות של התנועה או השתתף בהפגנות.

גורמים בסביבתו של אלשיך הבהירו כי הוא "סייע למכרים ותיקים שלו כפי שסייע לכל מכר שפנה אליו, בין היתר גם במבצע שומר החומות, בעכו בלוד וממקומות אחרים וזו הייתה דרכו לענות ולסייע למי שאפשר".

בליכוד מסרו בתגובה: "עכשיו ברור מאליו עד כמה תפירת התיקים של רה"מ נתניהו היא ניסיון הדחה פוליטי בתהליך פלילי שזוהה מהרגע הרשון ע"י אלשיך".

כזכור, יחסיו של אלשיך עם נתניהו ידעו עליות ומורדות, זאת על רקע חקירות תיקי האלפים שהתקיימו בעת כהונתו של אלשיך כמפכ"ל.

כמו כן, בתקופתו המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד נתניהו באשמת לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בראיון בתכנית עובדה בערוץ 12, טען אלשיך כי חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר התייחס לפרסום ואמר כי "תמיד ידענו ואמרנו שמדובר במפכ"ל פוליטי שפעל לפי אג'נדה פוליטית. היום התברר שהמפכ"ל עבר שלב, הפך להיות סוכן סמוי נגד המשטרה שמייעץ לאנרכיסטים. מדובר בהתנהלות חמורה שרק מוכיחה שיש בישראל מדינה בתוך מדינה שבה בכירים בעלי כח מנהלים אותה מאחורי הקלעים. על ראשו של אלשיך יונף מעתה דגל שחור וכתם מלוכלך של מעורבות נסתרת, כסוכן כפול נגד המשטרה".