שיא נטול גאווה: לפי גוגל טרנדס (Google Trends), ישראל היא שיאנית העולם בחיפוש אחר טיפולי המרה, נכון להיום (שלישי). לצד חגיגות הגאווה בישראל ובעולם, להט״בים עדיין נחשפים לטיפולי המרה שנועדו "לתקן" את הזהות המינית או המגדרית שלהם. טיפולי המרה, שנמצאו כלא יעילים ואף מזיקים, עומדים במרכז קמפיין חדש של גוגל בישראל בשיתוף האגודה ועמותת חברותא.

לצידה של ישראל, אוחזת בשיא המפוקפק גם מדינת קוסטה ריקה. בנוסף, תוצאות החיפוש החזויות למונח טיפולי המרה, המבוססות בין היתר על פופולריות החיפוש, מראות שלא מעט ישראלים מחפשים גם מחירים ומידת הצלחה של טיפולי המרה וטיפולים המיועדים לנשים. השאלות שהכי עניינו ישראלים: מהו טיפול המרה, האם הוא חוקי וכמה הוא עולה?

המהלך המשותף מורכב מסרטון להעלאת מודעות, שיקודם ברשתות החברתיות וצירוף של עמותת חברותא לתכנית Google Ad Grants, המאפשרת למוסדות ללא כוונת רווח לפרסם מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל. כך המידע המציל החיים של ארגוני הגאווה יגיע ליותר משפחות ישראליות שמחפשות אחר מידע על הפרקטיקה. במקביל, חברותא והאגודה משיקים את המרכז למאבק בטיפולי המרה בישראל - שיוביל וירכז את המאמצים להפסקת הפרקטיקה המסוכנת בישראל. חברת נור מדיה תרמה שלט חוצות בנתיבי איילון ובו המסר: "אומרים לא לטיפולי המרה".

נתנאל שלר, מנכ"ל חברותא: "אחד מכל שלושה מהחברים בחברותא עבר ״טיפולי המרה״. אנחנו שמחים שסרטון העלאת המודעות שיצרנו עם גוגל והאגודה יגיע לציבור בישראל עם האמירה הברורה שטיפולי המרה לא עובדים ואף מסוכנים. הקמפיין עולה ערב השקת המרכז למאבק בהמרה- מיזם ראשון מסוגו המציע חלופה בריאה ואתית לטיפולי המרה. המרכז יאגד את כל המשאבים של הקהילה הגאה בישראל למאמץ ממוקד להפסקת פרקטיקות ההמרה המסוכנות באמצעות כלים שפיתחנו ב'חברותא'".

נורית שיין יו״ר האגודה למען הלהט״ב: ״טיפולי המרה״ הם התעללות נפשית ופיזית במסווה של טיפול נפשי. כל גורמי המקצוע המובילים בארץ ובעולם כבר קבעו מזמן שמדובר בפרקטיקה מסוכנת ומניפולציה שנעשית על חשבון ״המטופל״ ומביאה לתופעות קשות של דיכאון ואובדנות. כיום כבר ברור שאיסור ההתעללות בחוק היא עניין של דיני נפשות. עמדה זו אומצה בחקיקה בעשרות מדינות שונות בעולם ונמשיך להיאבק עד לסיום ההתעללות גם בישראל״.

מצוקה נפשית, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
מצוקה נפשית, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

ברק רגב, מנכ״ל גוגל בישראל ציין: "גוגל תמיד הייתה בת ברית של הקהילה הגאה בארץ ובעולם. אני גאה במהלך שיצרנו עם האגודה וחברותא שיוכל להציל נפשות רבות. כל מי שיוצא מהארון, בין אם על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, צריך להתקבל באהבה וללא תנאים".

בתחילת החודש, גוגל הכריזה על מספר יוזמות למען הקהילה הגאה, ביניהן: תרומה של ארבעה מיליון דולר לעמותות להט״ב ברחבי העולם, בדגש על קהילת הטרנס, בקידום הגנה משפטית ואספקת מזון, מחסה והכשרות מקצועיות. החברה הכריזה גם על סימון תאי שירותים ללא מגדר במפות גוגל ועל שליטה על הזיכרונות באפליקציית גוגל תמונות, שתסייע למשתמשים מקהילת הטרנס לבחור מתי להיחשף לתמונות מהעבר.