מתחם הגישה שיאפשר כניסה לנחל האסי בחלקו המערבי, יפתח היום (שלישי) כך שלא יעבור דרך בתי הקיבוץ. בהודעה מטעם הקיבוץ נכתב כי המתחם נפתח באופן דומה להצעת המדינה ותתאפשר כניסה של עד 50 איש, ובעתיד, תוגדל כמות המבקרים ל-250. 

בהודעת הקיבוץ נכתב: "המתחם יפתח על אף שאף רשות מרשויות המדינה לא נטלה על עצמה את הסדרת העניין. ההסדרה תעשה על ידי הקיבוץ, מתוך רצון למנוע את המשך הקונפליקט, הכל בהתאם לתנאים במקום". כמו כן בהודעה הובהר כי הכניסה תעשה בהרשמה מקוונת מראש, באתר הקיבוץ.

מפגינים מול קיבוץ ניר דוד. (צילום: רשתות חברתיות)

כזכור, לפני כשלושה שבועות הגישה המדינה את עמדתה באשר למחלוקת בדבר הגישה הציבורית לנחל בניר דוד, לפיה הוחלט כי יש לאפשר את הגישה לנחל מהאזור המערבי. "לציבור הרחב קיימת זכות גישה אל נחל המהווה מקרקעי ייעוד", נימקו בפרקליטות את החלטתם הנוכחית.

"גישה זו נגזרת מזכות הקניין של המדינה במקרקעין אלה. במסגרת תשובתה עמדה המדינה על הצורך להבטיח גישה חופשית של הציבור אל הנחל - מחד, ועל הצורך לאפשר לתושבי הקיבוץ לקיים שגרת חיים נאותה - מאידך", כך נכתב.

המאבק הציבורי על הנחל הציף הקונפליקט שבין בני הקיבוץ, שעמלו רבות ל"הפרחת השממה" ובין אלו הסוברים כי "אוצרות הטבע שייכים לכלל המדינה".