האזינו לעימות: ויכוח סוער התגלע היום (רביעי) בין מגישי תוכנית הבוקר של 103FM, בן כספית וינון מגל, לעו"ד טל קדמי, אחד ממפגיני הימין הבולטים שאף נכח במספר הפגנות מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. קדמי האשים את התקשורת בכך שהיא מבצעת דה-לגיטימציה לאלו המבקשים למחות מול ביתו של ראש הממשלה החדש.

"בדרך כלל אני פותח בבוקר טוב אבל האמת שהבוקר לצערנו מאוד קשה", התחיל קדמי את דבריו. "אתמול, כפי ששמעתם, הותקפו ברעננה מפגינות ימין באקונומיקה, שזה למעשה חומצה, לכאורה על ידי מי מהשכנים ליד ביתו של ראש הממשלה בנט". "זו תקיפה חמורה", המשיך עורך הדין. "אחת מהן נושאת קוצב לב ונדרשה לטיפול רפואי ולפינוי רפואי. במקרה, 'פחות קשה' הותקפו מפגינים רק במים על ידי מי שנמסר לנו לאחרי מכן, על ידי השוטרים, שהוא תקף גם את השוטרים - ונעצר".

הפגנת הימין נגד ממשלת בנט-לפיד (למצולמים אין קשר לנאמר) (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הימין נגד ממשלת בנט-לפיד (למצולמים אין קשר לנאמר) (צילום: אבשלום ששוני)

"אני רוצה לומר שאנחנו עדים כמעט מדי הפגנה לאלימות נגד מפגיני ימין, עד כדי כך שהמשטרה מודה בזה שהאחראי בפועל, שוטרי הבילוש עושים מאמצים כדי להרחיק מסתננים. אתמול ראינו עליית מדרגה", סיפר עוד.

"עושים לנו, למפגיני הימין, ובפרט הליכוד, איזושהי דה-לגיטימציה קבועה, במיוחד בתקופה הזאת. קוראים לנו ביביסטים בבונים שירדו מהעצים. אנחנו רואים לכאורה מדי יום מי הצד האלים, ועוד כנגד נשים", המשיך. "כשעושים דה לגיטימציה ספציפית לגופו של אדם, ופוגעים בפעילי ליכוד מרכזיים על לא עוול בכפם כמו איציק זרקא ואורלי לב המדהימים שאני מכיר אותם אישית והם לא יפגעו בזבוב - אז דמנו הותר".

על כך כספית השיב בחריפות: "שתוק, ואני לא אומר את זה בצורה הבוטה של המילה, אני רוצה שתקשיב. אתה לא יכול לבוא ולומר שעושים לכם דה-לגיטימציה אחרי שבמשך שנתיים גם האיש שיושב פה מולי (התייחס למגל) עשה דה-לגיטימציה למפגיני בלפור, ראש הממשלה (לשעבר) אפילו קרא להם מפיצי מחלות. אני הראשון שיגיד שכל האנשים כמו סדי בן שטרית וברק כהן ושושקה ופושקה (שושקה אנגלמייר, דמותו של האמן זאב אנגלמייר ע"ע) עשו נזק כבד למטרה שלשמה הם נוצרו".