תוכנית המנטורים "אחד על אחד" של עמותת הרוח הישראלית - אחת מתוכניות המנטורים הגדולות בארץ - פותחת בקמפיין גיוס המונים, שמטרתו לגשר על הירידה שחלה בגיוס תרומות ומשאבים לתוכנית בשל תקופת משבר הקורונה. 

כבר בימים הראשונים של הקמפיין גויס סכום של 250 אלף שקל, כשהמטרה היא לגייס כמיליון שקל, שיבטיחו את המשך הפעילות של התוכנית והרחבתה ל־70 נערים נוספים בשנת הלימודים הקרובה. 

"אחד על אחד" היא תוכנית מנטורים ייחודית, שבמסגרתה נשים וגברים עם ניסיון חיים עשיר מלווים נערים בסיכון הנמצאים בפנימיות בכפרי הנוער, החל מכיתה י"א, ומסייעים להם להגיע לתעודת בגרות, להתגייס לצבא ולהצליח בשירות, וגם לאחר מכן לעלות על המסלול ללימודים גבוהים, השתלבות בשוק העבודה ואפילו הקמת משפחה. התוכנית קיימת כבר שבע שנים, וכיום יש בה כ־300 זוגות של מנטורים וחניכים. 

במסגרת התוכנית, פעילה מאוד קבוצה של עשרות יוצאי מערכות הביטחון, אנשי עסקים ואקדמיה, ובהם תומר אבנון, הבעלים של קבוצת ההשקעות אבנון.

מיקי דהב, מנכ"לית הרוח הישראלית, מסבירה: "'אחד על אחד' היא התגשמות משפטו של הרב שלמה קרליבך - 'כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו'. חסרים לנו משאבים להמשיך ולקיים את התוכנית בהיקפים דומים לשנה שעברה, ובטח שלהרחיב אותה, על רקע הביקוש, וזאת דווקא אחרי שנת הקורונה שבה התוכנית נאלצה להרחיב את סל השירותים שהיא מעניקה לצעירים בסיכון".

לחצו כאן לתמיכה בקמפיין