צליל חזק, כמעט כמו רעם שנמשך יותר מדי זמן, עורר את האנשים שישנו במיטתם בעיירה סרפסייד בפלורידה מוקדם בבוקר יום חמישי. אלו שהציצו מחלון ביתם ראו קיר של פסולת דמוית עשן, מתנשאת מפינת שדרת קולינס, זכר למגדל בן 12 הקומות ובעל 136 יחידות הדיור שעוד עמד על רגליו רגע לפני כן. 

"יש לנו עדיין תקווה להצליח לזהות ניצולים נוספים", אמר מושל פלורידה רון דסנטיס. עובדי החירום ששהו במקום שמעו "צלילים וחבטות - אך ללא קולות" בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום חמישי, אמר ריי ג'אדאללה, עוזר מפקד הצלת הכבאות במיאמי-דייד.

בשלב מוקדם של האירוע, הם הצילו ילד אחד שאצבעותיו התנועעו מעל ערימת הבטון והפלדה, כשהוא זעק לעזרה. עוברי האורח ניסו לטפס כדי להשיג אותו. "יכולנו לראות את זרועו בולטת החוצה", אמר ניקולס בלבואה, בן 31 מפיניקס, שהגיע לזירת ההרס בעת שביקר בבית אביו ברחוב סמוך. כשהילד צעק, מר בלבואה השתמש בפנס הסלולרי שלו כדי לסמן לעובדי חירום. "הוא רק חזר וביקש: 'בבקשה אל תעזוב אותי'".

מרפסות בבניין שנפגע במיאמי ביץ' (צילום: REUTERS/Octavio Jones)
מרפסות בבניין שנפגע במיאמי ביץ' (צילום: REUTERS/Octavio Jones)

צוותים של 60 עד 75 צוותי כיבוי בנוסף לכיתת חיפוש והצלה עירונית מסיירים במקום, וימשיכו לעבוד עד הלילה.

הקריסה של בניין המגורים בשדרות קולינס 8777 העלתה לא מעט שאלות לגבי האופן שבו דירה בת 40 שנים יכולה להתפורר לפתע כאשר תושביה נחים במיטותיהם. בבניין התגוררו הן גמלאים והן אנשי מקצוע אמידים, יחד עם משפחות צעירות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי שוחח עם גורמים מקומיים וכי הסוכנות הפדרלית לניהול חירום מוכנה לסייע לפי הצורך: "אני אומר לתושבי פלורידה: לא משנה איזו עזרה תרצו, הממשלה הפדרלית תוכל לספק".

רישומים מראים שהבניין הוקם בשנת 1981 והיה צפוי לעבור תיקונים נרחבים בגלל פלדה חלודה ובטון פגום, אמר קנת ס', דירקטור ועורך דין המייצג את העמותה בהנהגת התושבים.

בשנת 2015 הגישה תושבת תביעה נגד איגוד הדירות בטענה כי תחזוקה לקויה של הבניין אפשרה למים לפגוע ביחידתה לאחר שנכנסה לסדקים דרך הקיר החיצוני.

המתחם הראה גם סימני שקיעת קרקע בשנות התשעים, זאת לפי ניתוח של מכ"ם מבוסס חלל בשנת 2020 על ידי פרופסור באוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה. חלק מהתושבים דיווחו כי הרגישו הדהודים קרקעיים כאשר בניין אחר בסמוך נהרס ובמקומו הוקם בניין חדש.

אדריאנה גונזלס צ'י אמרה כי אמרה לאחיה, אדגר גונזלס, שגר במגדלים ומוגדר כנעדר, שהמקום לא מרגיש בטוח פעמים רבות, בין השאר בגלל תלונות תכופות על נזילות ועובש.

ההרס הרב בזירת קריסת הבניין במיאמי ביץ' (צילום: REUTERS/Marco Bello)
ההרס הרב בזירת קריסת הבניין במיאמי ביץ' (צילום: REUTERS/Marco Bello)

"לפני כחודש עמדתי על המרפסת ואמרתי, 'זה לא בטוח'", ציינה. "הסתכלתי על אחייניתי ואמרתי לו, 'אם אתה מרגיש שהבניין רעד, תרוץ'".

אחייניתה, דבן, בת 16, אכן ניסתה לרוץ ביום חמישי עם אמה, אנג'לה גונזלס, אמרה דבן גונזלס לדודתה. הם נפלו ארבע קומות, מהקומה התשיעית לקומה החמישית. האם והבת נשלפו מההריסות והועברו לבית חולים.