שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה כי בכוונתה לפעול לשינוי הטמפרטורה ברכבות, מכיוון שלנשים יותר קר מאשר לגברים. פרופ' נעמה קונסטנטיני מנהלת המרכז לרפואת ספורט בשערי צדק ויו"ר המועצה הלאומית לבריאות האישה, התייחסה היום (שני) לאמירתה של השרה בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמרה: "מבחינת הקור והחום , זה מאוד תלוי מה הטמפרטורה. במזג אוויר בו קצת קר, לנשים מבחינה פיזיולוגית יש יתרון על גברים".



"לנשים יש יותר שומן תת-עורי בממוצע מאשר לגברים. שומן תת-עורי מבודד את הקור. בקור קיצוני לנשים יכול להיות יותר קר. בקור קיצוני, הגוף מפעיל מנגנוני הגנה של רעד והצטמררות, אשר מופעלים על-ידי שרירים. לגברים יש יותר שרירים, ולכן באופן תיאורטי במצבים של קור קיצוני, לגברים יש יותר יכולת להתחמם", ציינה פרופ' קונסטנטיני. 

פרופ' קונסטנטיני הטילה ספק בכך שלנשים אך יותר קר ברכבת מאשר גברים ושיתפה כי בסקר שערכה בקרב חלק מהנוסעים ברכבת, לא פגשה אישה שאמרה שקר לה. "אני מציעה שנעשה קודם סקר מסודר, ונראה מה טוב לאנשים".



בהמשך הסבירה מנהלת המרכז לרפואת ספורט בשערי צדק מדוע בכל זאת נדמה שפעמים רבות נשים מתלוננות על קור יותר מגברים: "אתן לכם חומר למחשבה. ילדים הרבה יותר רגישים לקור ממבוגרים, ותמיד בבריכה הם רועדים מקור ועם שפתיים כחולות, אבל הם תמיד יגידו שלא קר להם והם רוצים להישאר עוד בבריכה".